Is de reflectie water?
Het is in ieder geval een orchis uit de Dactylorhizzafamilie.
Als het water is dan zal het waarschijnlijk de Rietorchis zijn..........
Staat prachtig in de omgeving!!!
Woensdag;Een hele mooie plaat. Je mooiste tot nu toe.
De bloem staat in een mooie achtergrond de 2e bloem in de achtergrond werkt ook leuk mee aan een mooie foto
Drie prima platen en ik zie dat de rietorchis dus ook al her en der bloeit. Hier weet ik ook een slootje waar ik ze nu al hoopte te vinden maar het is nog te vroeg klaarblijkelijk hier in het noorden.
Donderdag: een afwijkende mening van mij. Mijn oog valt bij het zien van de foto direct op het bloemetje wat onscherp in de foto staat. Kennelijk richt ik mijn aandacht bij een eerste blik op het verkeerde punt (=bloemetje) en al verder zoekend in je foto vind ik de overige (wel scherpe) bloemetjes.
Prima bokeh in je opname maar ik deel de mening van Henry.
Het is vaak lastig als de bloemen te dicht op elkaar zitten.
Je kunt dan weinig isoleren, terwijl de extra stengel vaak een stoorzender is.
Donderdag: mooie bloem en dito achtergrond. Voor mij ligt de scherpte diepte wel iets te ver naar achter. Ik had graag dat voorste bloempje scherp gehad en dan eventueel wat achterste bloempjes wat minder scherp
Een goede foto, maar ik zou denk ik een compositie hebben genomen waar niet al een uitgebloeide en een bloeiende een "gevecht" met elkaar aan het leveren zijn. Aan de andere kant zijn de knop, de bloem en de uitgebloeide bloem hier wel in 1 foto verenigd.