- D800 of 5D Mark II ?
- 5D Mark III of 7D of toch maar een 5D Mark II ?

Ik wil er wel eentje openenHenry schreef:Ik ben benieuwd wanneer het eerste aankoopadvies-topic zal verschijnen:
- D800 of 5D Mark II ?
- 5D Mark III of 7D of toch maar een 5D Mark II ?

Kan dat niet met m'n CF 1gb high speed kaart uit 2006 danjeroenk schreef:Haha, die vind ik nooit zo heel erg...
Ben bij de D800 meer benieuwd naar de..."ik kijk op 100%...en mijn foto is niet scherp..!!!" topics....Bij de 5D mkIII zal dát iets minder zijn...(voor degenen die van een 5D mkII afkomen)...gezien de 5D mkIII zijn burst van 6 fps 18 RAW files volhoudt zullen daar wel topics komen dat de camera steeds vertraagd bij burst shoots...helemaal als er dan ook nog inferieure kaartjes in zitten

lol, ja ik wilde eigenlijk al naar de winkel om ze toch eerst maar even allebei vast te houdenHenry schreef:Martinvh, omdat de menustructuur van Nikon dermate afwijkt van die van Canon en de knopjes op andere plekken zitten en andere functies hebben adviseer ik voor jou de D800

duckie schreef:Maar jij weet net zoals ik heel vaak beweer, je kunt niet zien met welke body en foto is gemaakt. Je kunt wel zien of sommigen, met welke lens. Lensfouten kun je herkennen en voorkomen. Maar vrijwel iedereen gaat voor een dure body enmarginale lenzen.sjinouck schreef:duckie schreef:
Verder zul je voor beide asociaal goede lenzen moeten hebben om het maximale eruit te halen.
dat gaat reuze meevallen, duckie..
´t is maar net hoe je je lens gebruikt, en het maximale eruithalen gebeurt over het algemeen in laboratoriumtests, niet in de real world..
moderne lenzen, ook de kitlensjes kunnen heel wat af... de limieten zullen eerder bij de fotograaf liggen dan bij het spul, alleen geven we dat niet zo heel graag toe..en dan komen we al snel op dat hele onbegrijpelijke (voor mij althans) mtf-gedoe uit..labo-tests dus... d800E zal veel voor dat gedoe gebruikt worden. en daarbij behorende SCHERPTE maar ook onverbiddelijke moire-patroontjes..
![]()
of een upgrade het waard is, laat ik in het midden, het is maar net waar je behoefte aan hebt... en als die beheofte te verantwoorden is, dan is die upgrade meer dan verantwoord.. kun je met minder toe, dan is je ´ouwe´ camera meer dan zat..

Frans schreef:wat ik nooit zo goed begrijp is dat mensen met fractionele ervaring geen fouten mogen maken en mensen met een dikke beurs wel.

Ben ik zondermeer met je eens !!!En ik denk dus om terug te komen op deze body en haar directe concurrent, dat dit de ideale pro bodies zijn voor hen die stevigheid, diversiteit en een laag gewicht willen, en dan is 3000 euro nog steeds veel geld maar bespreekbaar lijkt me als gereedschap. En dat geldt voor zowel de D800 als voor de 5DMkIII.

En volgens mij is dat nu de hele essentie...in de eerste plaats dé reden dat ik hier graag kom...graag foto's van anderen bekijk...en het gezellig is...want professioneel of niet. Is fotografie niet juist iets dat leuk moet zijn om te doen..? Dat je er op een bepaald moment wat (of veel) centjes mee kan verdienen is allemaal heel aardig, maar het moet vooral iets zijn wat je leuk vind om te doen, want dát is iets dat je terug ziet in foto's! Dat is voor mij de meerwaarde van een goede fotograaf. Niet zijn spullen.duckie schreef:Kijk dit forum, is veel minder technisch van aardt omdat hier veel meer mensen zijn die met gevoel fotograferen en zie de dagelijkse superieure foto's.
Eensjeroenk schreef: @Duckie...een RF602 kost je nog geen 50 euroPersoonlijk vind ik hem ook flink aan de prijs...helemaal naast de SB910 van Nikon.

True!!duckie schreef:[quote="jeroenk"
Hier kun je gezellig doorgroeien en genieten en zijn er veel experts op alle gebieden die iedereen helpen om nog beter te worden. Maar laten we wel waken om er geen .... Van te maken