Bloemenweek - Bianca - Ma t/m Zo
- Deva
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
Goed bezig!
Vanwege de zachte sfeer vind ik de smeerwortel en boshyacint het mooist.
De orchis met wat meer ruimte vind ik ook geslaagd, maar dit begrijp ik niet...
De orchis met wat meer ruimte vind ik ook geslaagd, maar dit begrijp ik niet...
Een foto wordt toch niet scherper door hem bij te snijden?Bianca schreef:Ik heb de foto niet bijgesneden dus dan is de scherpte niet optimaal.
- Bianca
- Lid

- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reactiesDeva schreef:Goed bezig!
De orchis met wat meer ruimte vind ik ook geslaagd, maar dit begrijp ik niet...Een foto wordt toch niet scherper door hem bij te snijden?Bianca schreef:Ik heb de foto niet bijgesneden dus dan is de scherpte niet optimaal.
@Deva Ik reageerde op Henry die vroeg "Woensdag: mooi plaatje, maar mis ik hier iets aan scherpte op de bloem, of komt dit door het verkleinen?
De achtergrond heeft zeker meerwaarde."
- Deva
- Lid

Het bloemetje dat je vandaag zo mooi op de foto hebt gezet is oranje havikskruid.
Ik begreep al dat je reageerde op de opmerking van Henry, maar ik denk dat Henry zich afvroeg of je de foto verscherpt hebt na het verkleinen. Als je een foto (voor het forum) verkleint dan is het een goed idee om hem wat na te verscherpen. Jij zegt dat de foto niet optimaal scherp is omdat je hem niet hebt bijgesneden. Dat vind ik vreemde uitleg omdat een foto niet scherper wordt door hem bij te snijden, maar misschien begrijp ik je verkeerd?
Ik begreep al dat je reageerde op de opmerking van Henry, maar ik denk dat Henry zich afvroeg of je de foto verscherpt hebt na het verkleinen. Als je een foto (voor het forum) verkleint dan is het een goed idee om hem wat na te verscherpen. Jij zegt dat de foto niet optimaal scherp is omdat je hem niet hebt bijgesneden. Dat vind ik vreemde uitleg omdat een foto niet scherper wordt door hem bij te snijden, maar misschien begrijp ik je verkeerd?
- Henry
- Lid

- Geslacht: Man
Zaterdag is een mooie. Wellicht is dit hetzelfde bloemetje wat ik zondag op de foto ga zetten. Ik ken het bloemetje niet in deze stand, dus als Jo de naam geeft, kan ik vertellen of het hetzelfde bloemetje is die ik morgen ga fotograferen (beetje cryptisch misschien).
Ik ben het met Deva eens dat een foto niet scherper wordt door het te croppen. Als je de foto verkleind maar niet daarna iets verscherpt, kan het de indruk wekken dat de foto in origineel formaat niet goed scherp was, maar feitelijk ben je vergeten de foto iets te verscherpen na het verkleinen.
Ik ben het met Deva eens dat een foto niet scherper wordt door het te croppen. Als je de foto verkleind maar niet daarna iets verscherpt, kan het de indruk wekken dat de foto in origineel formaat niet goed scherp was, maar feitelijk ben je vergeten de foto iets te verscherpen na het verkleinen.
- Bianca
- Lid

- Contacteer:
Jongens waar hebben we het over nee een foto word niet scherper door te verkleinen maar ik heb de foto verkleind en na verscherpt maar de foto is niet gecropt en ik dacht dat jij dat bedoelde Henry...beetje miscommunicatie denk. Hopelijk opgelost nu??
Dank voor de reacties op de zaterdag bloem. Nog een dagje te gaan.
Dank voor de reacties op de zaterdag bloem. Nog een dagje te gaan.
- Henry
- Lid

Ik heb het bloemetje van je opgezocht en ik denk zo goed als zeker te weten dat dit de gele morgenster is. Ik had deze bloem vanochtend gevonden en ga hem morgenochtend-vroeg vastleggen. Bij jou is de bloem al weer deels gesloten, een proces wat deze bloem al in de middag inzet. Ik dacht dat dit een zeldzaam bloemetje was, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Niet getreurd, maar de wilde bloem ontdekking van het jaar 2016 gaat niet op mijn naam komen.
- Jo
- Lid

Deva had het goed Henry.Henry schreef:Ik heb het bloemetje van je opgezocht en ik denk zo goed als zeker te weten dat dit de gele morgenster is.
Dit is met 100% zekerheid Oranje Havikskruid, een niet te algemeen voorkomende Composiet.
De gele Morgenster is zeker niet algemeen, maar komt plaatselijk rijkelijk voor.
Ik probeer morgen een bloem te uploaden die vwb Nederland enkel nog op de Kunderberg voorkomt.
Maar het gebied is zo ruig dat ik niet weet of ik m weer terug vind.........
Ik vind de opname zeer geslaagd!!!
Moet sowieso van mijn hart dat ik het enthousiasme van de Bloemenweekdeelnemers super vind.
Ik hoop dat ze deze liefde blijven volhouden: het is het waard!!!!
- Erik Symoens
- Lid

- Contacteer:
Een kleurrijke zaterdagsbloem!!!
- Bianca
- Lid

- Contacteer:
Klopt Henry, ik heb hem volgens mij zelfs wat onderbelicht.Henry schreef:Zondag: Net als ik had jij ook last van de vroege ochtendzon. Toch heb je er een nette foto uit weten te halen!