En neerbuigend ja,helemaal terecht. Vooral bij hen die hier geen gebruik van maken, geen moer mee opschieten, maar gewoon aandacht vragen, ja daar ben ik heel neerbuigend naar.
Als je je zinnen op een D4 op 1Dx of 5DMkIII of D800 gezet hebt, maar zoals Henry al aangaf twijfeld tussen een 7D/D300s of een 5D/D800 dan wil je gewoon een dike body, maar blijkbaar wil je alleen een dikke body en weet je niet waarom die 2 verschillende lijnen NAAST elkaar bestaan.
Dus vraag je niet om advies, maar wil je een ligitimering, zeg maar een duwtje in de rug om jezelf te plezieren. Dat is heel wat anders dan dat je om advies vraagt. Want pels met peren vergelijken omdat je wat anders wilt is niet handig omdat je dan steevast de FF Crop discussie krijgt die meestal aan de TS voorbij gaat, omdat hij/zij vaak niet weet wat het voor voor af nadelen oplevert, en dan maar FF grijpt want dat is goed.
Welnu ik vind dat je ALLES MAG kopen, maar stel dan niet de vraag welke is beter, maar doe een poll, en geef aan dat je gewoon weer iets nieuws wilt.
Als ik om advies vraag dan heb ik erover nagedacht en zal ik ergens mee zitten en wilvik advies, maar wel over iets waar je advies over kunt krijgen. Vaak worden als we de analogie mogen gebruiken, een BMW X5 en een BMW M5 vraag gesteld met welke is beter, maar eigenlijk willen we gewoon een BMW die dik is en graag een die velen mooi vinden, maar niet het antwoord willen hebben dat de een in het terrein zou kunnen, en de ander op een circuit legitiem heel hard kan.
Als iemand oprecht een keuze heeft tussen bv eenn 600D en ee 550D of een 60D dan is dat vaker wel gericht op vergelijkbare verschillen.
En noem mij gek maar die loerende blikken naar het plaatje voorop je body, zegt mij genoeg. of nog erger de opmerking van iemand die ik in de dierentuin tegen kwam in Emmen. Kijk hij heeft een witte lens die maakt veel mooiere foto's dan jij kunt maken. Ik voelde me enigzins beschaamd tov haar echtgenoot terwijl ik maar 200mm had en hij met zijn 70-300 IS dichterbij kon komen, maar blijkbaar was het rode randje beter.