Frans, zo gewoon vind ik het niet, die rondlopende werklui, maar is snap je punt.
Ik vermoed inderdaad het oxaal, maar ik meen me te herinneren dat de rechterkant - die dan open moet zijn - afgesloten was. De ruimte zat wel op de goede plek (1e verdieping boven de ingang, orgel kan ik me niet herinneren) dus het zal met de restauratie te maken hebben gehad. Toen wist ik nog niet wat een oxaal is, sinds 5 minuten wel
foto 1 is voor mij te donker, de prachtige bewerkingen in de banken is niet terug te zien best jammer.
foto 2 is voor gewoon voor mij niet, de persoon, de plek, zijn werk, gewoon niet, maar dat is puur smaak. misschien omdat deze in een serie zit.
foto 3 is geweldig, artistieke plaat. diepe lijnen, lichtval, de stoerheid van de planken op de vloer te zien. mooie plaat!
Ik ga voluit voor f1. Een mooie donkerte met een sprankje licht. f2 lijkt eigenlijk niet in de serie te passen. f3 sluit prima aan en is ook de moeite waard.
Frans, de (mini-)serie is meer lokatiegebonden, zie de ramen in F1 en F2. Ik ben met jou en andere Frans eens dat dit wellicht een wat zwakke reden is om F2 op te nemen.
Skillpicture, gezien ook je reacties bij andere foto's is je scherm wellicht wat donker afgesteld? Of het is gewoon een kwestie van smaak, dat kan ook natuurlijk. Zelf gaat het mij om de totaalindruk, ik hoef niet overal de houtnerf te zien als dat het beeld niet sterker maakt. Dat oordeel is natuurlijk al helemaal een kwestie van smaak. Maakt ook niet uit, je commentaar wordt zowiezo gewaardeerd!