https://tweakers.net/nieuws/159010/cano ... -25&u=0900" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het niet over geld, maar over een camera, en ik denk dat de 1 DX een van de betere zo niet de beste dslr is.Ron62 schreef:Mwah Hans, het ligt er maar aan waar je dat verstand voor gebruikt.....ik denk toch dat ik toch liever €2000,- uitgeef aan een camera dan €6000,-.

Ik denk ook dat canon en nikon redelijk vergelijkbaar zijn, en spiegelloos zou best eens de toekomst kunnen zijn, maar volgens mij nu nog niet.Ron62 schreef:Ik denk dat een Canon 1DX en een Nikon D5 elkaar niet heel veel ontlopen en de meningen over welke het beste is zullen ook uiteen lopen.
De camera's van Sony zijn geen DSLR's, maar systeemcamera's.
De Sony A9 is dan beter te vergelijken met de Canon 1DX, is ook een systeemcamera, maar nog sneller en beter dan de A7 serie, die al heel erg goed is.
Toch vind ik de prijs best wel belangrijk, ik heb al moeite om een A7III aan te schaffen en ik denk dat veel mensen het met me eens zullen zijn dat €6000,- voor een camera zonder lenzen gewoon heel erg veel geld is.
De A9 komt qua prijs ook meer in de buurt van de 1DX, die kost zo'n 3900,- en dat vind ik al veel te veel geld.
Als ik moest kiezen tussen een 1DX, een D5 of een A9 dan zou ik toch voor de A9 gaan.....spiegelloos heeft volgens mij de toekomst.
Ik krijg het gevoel dat de fuji gfx 100 hoewel superieur toch wat genegeerd wordt ...Ron62 schreef:Als ik moest kiezen tussen een 1DX, een D5 of een A9 dan zou ik toch voor de A9 gaan.....spiegelloos heeft volgens mij de toekomst.

Volgens mij een middenformaat, meer voor studio werk.petervaneekelen schreef:Ik krijg het gevoel dat de fuji gfx 100 hoewel superieur toch wat genegeerd wordt ...Ron62 schreef:Als ik moest kiezen tussen een 1DX, een D5 of een A9 dan zou ik toch voor de A9 gaan.....spiegelloos heeft volgens mij de toekomst.

Een dijk van een camera Peter, maar niet geschikt voor mij.petervaneekelen schreef:Dat zou je zeggen Hans, maar qua formaat en gewicht komt hij dacht ik aardig overeen met de 1DX, wat die Fuji juist zo begerenswaardig maakt. Afgezien dan van de prijs, daar heeft Ron wel een klein punt