Jaren geleden heb ik gewerkt met een canon eos600d, maar ik ben uiteindelijk overgegaan naar een compact sony dsc hx 400v.
De sony maakt niet de foto's die ik wil dus wil ik graag overgaan naar een systeemcamera.
Ik hou van het fotograferen van vogels. Dus echt goed kunnen inzoomen is een pre. Ook een vogel die uit een vogelkastje vliegt kunnen fotograferen zou tof zijn. Dus alles wat veraf is enzo. Dat is echt mijn hoofdfotografie.
Daarnaast wil ik ook foto's kunnen maken als mijn man aan het optreden is. Dit is vaak binnen.
En als allerlaatste wil ik ook macro doen. Maar dat komt mss later wel nog.
Mijn vraag aan jullie is, wat raden jullie allemaal aan? Ik heb niet zo een groot budget... Maar ik wil wel onmiddellijk iets goed waar ik bij wijze van 10 jaar mee kan schieten... Ik dacht nu rond de 2000, maar ik kan alles herbekijken qua budget.
Ze hadden mij tot nu toe aangeraden een sony a6400 met een lens van sony 70-350 f4.5-6.3 g oss. En een sigma 18-50mm f2.8. Ze zeiden mij dat sony meer keuze heeft voor lenzen. Als ik kijk op marktplaats zie ik juist dat er meer canon en nikon lenzen worden verkocht.
Naast deze zag ik zelf ook nog een tamron 18-300. Dat is wel handig dat je niet hoeft te verwisselen, maar langs de andere kant wil ik niet rondlopen in een drukke zaal met een grote lens. En ik vraag mij af of een lens specifiek voor vogels niet beter is qua specificaties dan zo een algemene lens. Dus dat was ook beetje een dilemma.
Ik wil vooral goede en perfecte fotos kunnen maken voor datgene wat ik wil. Dus na deze uitleg, welke tips hebben jullie voor mij en wat kunnen jullie mij aanraden?
Alvast bedankt!