Exif: 800mm - f/11 - 1/1600 sec - ISO 16000 - EXP 0

Je hebt gelijk, ik heb mij vergist. Het is geen Tafeleend, dat is te zien aan de kleur van de snavel. Gezien de kleur van de snavel is het een gewone 'wilde eend'.RichardB schreef:Ik ben niet zo thuis in de watervogels.. maar dit is volgens mij gewoon een normale "wilde eend" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Tafeleend" onclick="window.open(this.href);return false;)

Nog niet zo ervaren met Topaz. Ik heb een schuifje gevonden waarmee ik verder kan inzoomen op een deel van de foto, bij deze foto op de kop van moeder Wilde eend. Deel van de foto dat dan verscherpt gaat worden is dan kleiner en er wordt minder van voor-/achtergrond meegenomen. Hoe dat uitpakt ga ik nog uitzoeken.wilw schreef:Kan Topaz ook selectief verscherpen?
Scherpte op de eenden is verbeterd, maar neemt ook voor- en achtergrond mee en dat zou voor mij niet hoeven

Dankjewel. Topaz heeft een functie Remove, ik nog uitzoeken hoe dat werkt.Fotosmurf schreef:Leuk beeld van moeder met kroost.
Zelf zou ik de opvallende witte stippen/veertjes/pluisjes verwijderen, geeft een rustiger beeld.