Vervolg project gerealiseerd

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
Ab59
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Vervolg project gerealiseerd... (zie eerdere post)

Goed belicht foto en natuurlijk met de juiste scherpte, als startpunt. Vervolgens.

Om te beginnen RAW foto bewerken, liefst geen noise reductie en andere niet noodzakelijk bewerkingen. Als laatste verscherpen.

TK 9 kwam goed van pas, was bij hun bekend en zij werkte er ook mee. Dus wat dat betreft op 1 lijn.

Begonnen met lineair profiel voor de CanonR te gebruiken. Vandaar de standaard bewerkingen mbt TK 9, voornamelijk luminosity masks en color masks en blend if. Met diverse bewerkingen van de diverse masks.

Dit gaf een srgb resultaat. Vervolgens dezelfde bewerking maar dan met Prophoto RGB.

Gevolgd door omzetting van de bewerkingen naar CMYK. Kleur moest in alle gevallen iets aangepast worden. Door de omzetting wordt de kleur iets warmer.

Als laatste de bestanden opslaan als Photoshop PDF.

Wist niet dat dit bestond. Zie link met uitleg van de aanleverspecificaties. Ik begrijp het nog niet helemaal , leuk voor de wintermaanden, om wat studie te doen.

Maar de aanlevering was perfect. Vervolgens worden de resultaten beoordeelt en volgt er nog eventuele aanpassingen, indien nodig. Alle layers natuurlijk bewaard. Voor de beoordeling hebben ze het RAW bestand, srgb, profoto RGB en Photoshop PDF bestand nodig. Ook in CMYK. Gelukkig kwam het geheel door de kwaliteitscontrole. Indien niet, dan nemen ze het niet in bewerking.

Link aanleveringsspecificaties

https://www.vandeventer.nl/drukkerij/wp ... 018-NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vervolgens worden de maten op locatie opgemeten, om uiteindelijk door newscene op de muur geplakt te worden. In ons geval 2.75 x 3.50 meter.

Het is uiteindelijk een perfect resultaat geworden. Met voor mij als compliment, haast nooit zo goede bewerking en kwaliteit van de foto aangeleverd. In werkelijkheid vele malen mooier dan de foto"s met mijn mobiel.

Material
Airtex is een fijn geweven polyester doek waarop een PVC coating is aangebracht. Het heeft bovendien een matte lichte structuur, dit geeft de wand zeker een unieke look. De achterzijde van Airtex behang heeft een lichtgrijze kleur. Dit zorgt ervoor dat je weinig kleurverschil zult zien op de muur.

https://newscene.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Vervolg project gerealiseerd

Bericht Geplaatst:

Dank voor de beschrijving Ab, erg interessant. En een mooi compliment wat je hebt ontvangen, terecht lijkt me zo!

Met welke apparatuur had je de foto gemaakt?
Omhoog Profiel Website Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor je reactie

CanonR met 24-105 mm lens van Canon :)
Omhoog Profiel Foto's
Megan2057
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Wat is dat mooi gedaan, mijn complimenten :chapeau
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Thnx :D
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

:up
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ab, in het verleden heeft m'n zwager weleens wat foto's, die ik voor hem gemaakt heb, af laten drukken als achterwand voor een beursstand.
Volgens mij was dat op een soort doek/zeil en ik heb toen gewoon de JPEG's naar hem gestuurd en ik vond zelf het resultaat boven verwachtingen.....1 van de foto's was ook nog redelijk gecropt en ze waren gemaakt met m'n 24mp Sony A7III.
Zijn ook hele flinke afdrukken van 2,5 x 3 meter, of misschien nog wel iets groter en ik had echt niet verwacht dat het zo goed zou lukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

:upc
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik had ook de RAW kunnen aanleveren. Maar dan ging de kassa rinkelen. Moesten zei de bewerkingen doen. Terugkoppelen etc. :)
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Hij heeft volgens mij gewoon de door mij bewerkte JPEG's aangeleverd en zij hebben er, voor zover ik weet, niets meer aan gedaan, alleen in het groot afgedrukt. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”