Ik heb twee versies met een paar kleine verschilletjes, welke vinden jullie beter of minder slecht?
Foto 1

Foto 2

Teveel ISO zeker niet, want het was ISO 100. Teveel opgelicht... wat heet teveel? De foto is absoluut wat opgelicht, maar de kleuren in de lucht zijn volgens mij allemaal afkomstig van de verlichting die in grote hoeveelheid en in veel kleuren (blauw, geel, wit en rood) aanwezig is.struisvogel schreef:of te veel iso of teveel opgelicht waardoor je rare kleuren en patronen in de lucht krijgt.

Maar als je bij het bewerken donkere delen oplicht, krijg je, ondanks goeie ruisprestaties van je camera toch vrij snel ruis te zien.Wolves fotografie schreef: Het ruisprobleem vind ik echter veel vervelender. Jullie noemen het stuk voor stuk en het was mijzelf ook al opgevallen (en helaas niet voor de eerste keer) Tevens vallen mij nu nog meer stucked pixels op dan de twee die ik al vanaf het begin weet te vinden. Ik ben bang dat er iets gewoon niet goed is met mijn camera. Het is een Canon EOS 5D Mark II en deze staat juist bekend om het feit dat hij, zelfs met hoge ISO-waarden, zo weinig ruis geeft....

Tuurlijk, dat klopt helemaal, maar bij mij zit de ruis niet alleen in foto's die opgelicht worden... Daarom heb ik ook het idee dat er iets mis is met de camera en zeker nu er ook steeds meer stucked pixels bij komen. Ik zal Canon binnenkort eens met een bezoekje gaan vereren.Akira schreef:Maar als je bij het bewerken donkere delen oplicht, krijg je, ondanks goeie ruisprestaties van je camera toch vrij snel ruis te zien

Dat zou kunnen maar is niet het geval.jumper schreef:Zou het kunnen dat dit maar en deel is van een foto. dus een deftige crop.
Jumper BB