Apart gebouw in het juiste perspectief genomen....
Lijkt een beetje scheef te staan en net als Akira heb ik ook het idee dat het allemaal wat "frisser" kan; een beetje bewerking zou um nog aparter maken.
momentum60 schreef:Apart gebouw in het juiste perspectief genomen....
Lijkt een beetje scheef te staan en net als Akira heb ik ook het idee dat het allemaal wat "frisser" kan; een beetje bewerking zou um nog aparter maken.
Dank u voor jullie reactie.
Maar wat bedoelen jullie dan juist met : "de kleuren hadden wat frisser gemogen?"
De kleuren zijn door het glazen dak zo (een beetje groen) verder heb ik juist rechts de kerststalletjes met "doordrukken" donker gemaakt omdat ze een te fel aandachtspunt vormde.
Graag jullie mening
Ik zou eens proberen een klein stukje van onder af te halen (stukje grauw grijs weg) en dan het contrast iets opvoeren en de verzadiging, liefst per kleurkanaal, opvoeren, pas hier echter op dat je niet doorschiet.
Akira, ja ik zal het proberen
Verder : die zwarte strepen is een poging van mij om door te drukken (niet goed héé..;dat was het gebrek aan de foto; ...ik krijg het nog niet beter en moet zoeken hoe want doordrukken heb ik nog nooit gedaan.)
Tot nu toe heb ik de indruk dat ge bij doordrukken een penceel moet nemen dat groter is als het oppervlak (mits die zone geselecteerd is)
alsdan verf ge in éénmaal en is het gelijkmatig; als ge een klein penceel neemt dan verft ge op sommige plaatsen eenmaal en op sommige plaatsen 2x en dat is de fout denk ik, zou het kunnen zo?
Laatst gewijzigd door AJL op 16 dec 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het nieuwe station van Luik staat ook op mijn lijstje om te bezoeken.
Over deze foto is al bijna alles gezegd. Zou ook die vignettering in de hoeken (beneden) weghalen. En de foto iets opfrissen gaat ook heel goed met schaduwen/hooglichten (schaduwen naar ca. 25 %), en daarna het contrast iets opvoeren.
Groet,
Martin