Oude kerk te Amsterdam

Gebouwen en stedelijke landschappen
Plaats reactie
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Oude kerk te Amsterdam

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Er 'gebeurd' veel op deze foto, waardoor hij mijn aandacht vasthoudt. Die van jou ook?
Exif 1/30 sec, F4, ISO 200
Omhoog Profiel Foto's
momentum60
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Re: Oude kerk te Amsterdam

Bericht Geplaatst:

Oei, moest even kijken hoe die zit....
In ieder geval op het verkeerde been gezet...(dacht dat het een doorgeef luikje was of zo)
Dat is voor mij dan ook de zwakte van de foto...
Omhoog Profiel Foto's
Ebbot
Lid
Lid

Oude kerk te Amsterdam

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat als de deur dicht geweest was, het beter geweest zou zijn.
Het leidt namelijk erg af, maar dan vooral vragend als 'klopt dat? - is dat veilig? - wat gek?" en dat zijn niet de vragen die een foto meteen op horen te roepen naar mijn mening. Het mooie uitzicht op de trap met dat mooie hoge raam ernaast is in ieder geval zeer ondergeschikt geworden in deze foto en dat is jammer.

Maar wel goed gezien dus van de trap & raam.
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

nee ik weet niet hoe ik moet kijken, het standpunt kan me dus niet echt bekoren, er "gebeurd" hier inderdaad veel, naar mijn smaak iets te veel :P
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nee dit standpunt is het niet, te loodrecht erop waardoor je oog geen natuurlijke grip krijgt op het geheel. Ook de opbouw oogt niet aangenaam van de compositie.
gjdenbesten
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Ebbot schreef:Ik denk dat als de deur dicht geweest was, het beter geweest zou zijn.
Het leidt namelijk erg af, maar dan vooral vragend als 'klopt dat? - is dat veilig? - wat gek?" en dat zijn niet de vragen die een foto meteen op horen te roepen naar mijn mening. Het mooie uitzicht op de trap met dat mooie hoge raam ernaast is in ieder geval zeer ondergeschikt geworden in deze foto en dat is jammer.

Maar wel goed gezien dus van de trap & raam.
Ik kon de trap niet op om de deur dicht te doen :P . Ja het is een drukke foto! Juist omdat je goed moet kijken hoe het zit en je dus op het verkeerde been gezet wordt, heb ik hem zo genomen.
Omhoog Profiel Foto's
gjdenbesten
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Tony schreef:nee ik weet niet hoe ik moet kijken, het standpunt kan me dus niet echt bekoren, er "gebeurd" hier inderdaad veel, naar mijn smaak iets te veel :P
Ik neem in zo'n geval altijd een pilletje................ :P
Omhoog Profiel Foto's
flipjetiel44
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

apart standpunt, maar de foto kan mij niet bekoren, is toch vnl een puzzle van wat zie ik.
Het open luikje vind ik wel wat, zo van de deur naar de heilige geest/ cq het hiernamaals :angel
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Oude kerk te Amsterdam

Bericht Geplaatst:

Ga met Mendel mee. Daarbij maakt de openstaande deur of raam het geheel onrustig.
Joepz
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dit is geen rustgevend, strak en overzichtelijk beeld, zoals je dat gauw verwacht bij een foto van en kerk. Het gaat eigenlijk je "comfortzone" te buiten, het strookt niet met hetgeen je wil zien, het standpunt maakt het dan ook nog eens moeilijk om de foto te overzien.

Dan rest natuur;ijk de vraag wat je bedoeling is met deze foto. Je geeft zelf aan dat je hem zo hebt genomen, juist omdat er zo veel gebeurt.

Alhoewel deze plaat ook niet strookt met mijn verwachtingen en met hetgeen ik op voorhand denk te willen zien op een foto van een kerk, ben ik na enig nadenken tot de conclusie gekomen dat ik het een hele goeie foto vind, juist omdat deze zo afwijkt van een verwachtingspatroon, omdat je moeite moet nemen om de foto te doorgronden, het is geen gemakkelijk wegkijken, het is een uitdaging om te overzien. Was dit je opzet, dan is die opzet meer dan geslaagd.
:proost
Plaats reactie

Terug naar “Architectuur”