Mijn eerste foto's op dit forum

Gebouwen en stedelijke landschappen
Plaats reactie
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Re: Mijn eerste foto's op dit forum

Bericht Geplaatst:

F1. Vind ik helemaal niks. Torentje staat gedeeltelijk achter de boomtop. Veel groen en veel lucht. Geen spannende foto. Lijkt wel zo'n foto die per ongeluk is gemaakt. Moet je hem allen nog scheef zetten! :rof
F2Leuk doorkijkje, maar halve mensen op de voorgrond doet afbreuk aan deze plaat
F3 het wordt al beter. Mooie doorkijkje. Jammer van de kolossale bus en mensen. Mooier was denk ik geweest als er mensen in de galerij hadden gelopen en je diepte had gecreëerd met een kleine scherptediepte. Wel mooi licht!
F4 Gelijk de beste foto van allemaal. Rustig beeld dat je de diepte inbrengt naar de auto. Misschien de foto rechtzetten!
Algemeen: de kleuren zijn wat flets. bij 2 en 4 een blauwe waas. Scherpte kan ook beter!
Geen van alle zijn foto's die je aandacht vasthouden, of waar je morgen weer naar kan kijken en genieten. Ik kijk altijd met gevoel. Vragen die ik mij stel zijn: is de foto spannend? gebeurd er iets? Wordt ik geraakt, ze het me aan het denken? Doet die plaat mij wat! Daarnaast de technische zaken zoals DOF, scherpte, horizon rechts, regeltjes van derden ed en nog meer van dat soort zaken. Een topfoto hoeft niet aan de regeltjes te voldoen, als de foto je echt raakt! :welkom :zwaai
Veel succes en ik hoop dat je er iets mee kan.
Omhoog Profiel Foto's
momentum60
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Bericht Geplaatst:

Bij het scrollen zie ik ook een verbetering in de foto's....
Ook bij mij de laatste: spannend verloop met dat omhooglopend straatje en de auto op het eind. De auto kun je nog over twisten....
Denk dat de opnames nog wel wat nabewerking kunnen gebruiken en vooral de laatste leent zich mi goed voor een strakke zwart/wit
Omhoog Profiel Foto's
jans pierre
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

volgens mij nr 3 kan er nog door gaan
en :welkom op deze site

de groetjes pierre
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van gjdenbesten :)
Als je een foto maakt, let dan goed op het beeld en de compositie. In de fotografie geldt de gouden regel: minder = meer. Met andere woorden: denk na over wat je wilt fotograferen en beperk je ook hiertoe. Halve mensen, in beeld staande bomen etc. maken de foto van een stukje architectuur er niet beter op.
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De eerste 3 zijn voor mij niet meer dan snapshots om hierboven genoemde redenen.

De laatste heeft wel wat. Kan nog wat meer pit gebruiken door wat te spelen met het contrast. Jammer van de uitgebeten lucht.
Omhoog Profiel Website Foto's
CGF
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Niet dat ik een topfotograaf ben maar probeer hier ook te leren en opmerkingen te geven.

Ik denk dat de voorgangers al heel veel gezegd hebben.

Ik vind foto nr.4 het meeste hebben.
Bij het iets verder naar beneden scrollen verdween de lucht boven het dak van de "boogoverloop". Dat gaf de foto nog meer dan met lucht erboven. En even rechtzetten. probeer het maar eens als je de lucht wegsnijd.
Je oog word ook meer de diepte ingetrokken.

En ja wat momentum60 zei, wellicht is het in z/w ook heel mooi.

:up suc-6 verder met oefenen!
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Architectuur”