3d foto

Hier kun je je tips en vragen kwijt m.b.t. fotobewerking
Plaats reactie
PvdBergfoto
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

3d foto

Bericht Geplaatst:

beste mensen,

ik heb een vraag over 3d fotografie, ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen, maar me vraag?

hoe jun je het excate verschuiving van je camara bepalen? (ik heb zelf een canon 350d)
want ik heb namelijk geen statief kop die verschofen kan worden zo één als hier onder:

Afbeelding

dat heb ik dus niet!!!

maar hoe kun je dan met je statief goed bepalen waar je hem neer moet zetten? plus heeft het ook nog te maken met afstanden tot opject?? want wil eigelijk eerst bekijken of het het wel leuk vind om te doen voor dat ik dure dingen ga aanschaffen..

al vast bedankt
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: 3d foto

Bericht Geplaatst:

Voor opnames van dichtbij 50 cm tot een meter kan je de camera 6 cm verplaatsen, de afstand die gelijk is aan de afstand tussen je ogen.

Bij landschappelijke opnames kan je deze afstand vergroten tot 8 cm, afhankelijk van je onderwerp en groothoek.
dhldhldhl
Lid
Lid
Contacteer:

3d foto

Bericht Geplaatst:

Mee eens :)
PvdBergfoto
Lid
Lid
Contacteer:

3d foto

Bericht Geplaatst:

bedankt dan ga ik dit binnen kort is even proberen :D
pipanda
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik ben al eens iemand tegen gekomen die ook aan 3d fotografie deed en hij had op de juiste afstand 2 camera's aan elkaar gemaakt. Het was wel een iets kleiner model camera als een spiegelreflex.
De ene camera was onderste boven ten opzichte van de andere( ik weet niet meer waarom dat was, ik dacht dat dat iets met die afstand te maken had of met het tegelijk instellen en afdrukken) Maar hij kon op die manier dus 2 foto's tegelijk maken en dus ook dieren in 3d fotograferen.
PvdBergfoto
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

pipanda schreef:Ik ben al eens iemand tegen gekomen die ook aan 3d fotografie deed en hij had op de juiste afstand 2 camera's aan elkaar gemaakt. Het was wel een iets kleiner model camera als een spiegelreflex.
De ene camera was onderste boven ten opzichte van de andere( ik weet niet meer waarom dat was, ik dacht dat dat iets met die afstand te maken had of met het tegelijk instellen en afdrukken) Maar hij kon op die manier dus 2 foto's tegelijk maken en dus ook dieren in 3d fotograferen.

jah dat heb ik ook wel is gezien zoiets, maar jah helaas heb ik toevallig niet 2 de zelfde camera's maar anders was het idd een hele goeie om gewoon aan elkaar te maken
Niels
Lid
Lid

3d foto

Bericht Geplaatst:

Je zou natuurlijk naar de gamma kunnen gaan, en op zoek kunnen gaan naar iets dat je in elkaar kan schuiven, wat je dan vast kan zetten op je statief en je camera daar op vast. Ik denk aan een geleider van een lade of iets dergelijks.
Omhoog Profiel Foto's
hoppenbrouwers
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mendel schreef:Voor opnames van dichtbij 50 cm tot een meter kan je de camera 6 cm verplaatsen, de afstand die gelijk is aan de afstand tussen je ogen.

Bij landschappelijke opnames kan je deze afstand vergroten tot 8 cm, afhankelijk van je onderwerp en groothoek.
Ik vind de afstand van 50cm te klein. De formule is 1/30,dus bij 6 cm 30x6= 180cm.

Afbeelding

Groeten Wim.
Omhoog Profiel Foto's
hoppenbrouwers
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

PvdBergfoto schreef:beste mensen,

ik heb een vraag over 3d fotografie, ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen, maar me vraag?

hoe jun je het excate verschuiving van je camara bepalen? (ik heb zelf een canon 350d)
want ik heb namelijk geen statief kop die verschofen kan worden zo één als hier onder:

Afbeelding

dat heb ik dus niet!!!

maar hoe kun je dan met je statief goed bepalen waar je hem neer moet zetten? plus heeft het ook nog te maken met afstanden tot opject?? want wil eigelijk eerst bekijken of het het wel leuk vind om te doen voor dat ik dure dingen ga aanschaffen..

al vast bedankt
Gewoon een soort van plankje op het statief monteren en de camera iets verschuiven.
Alles parallel houden. Voorlopig geen toe-ins of toe-outs. iv.m. achtergrond en/of afstanden.
Je kan ook de cha-cha methode hanteren. Camera richten op object en een stapje nemen.
Met een 350D goed te doen. Objects in het begin zeker 3 mtr vanaf nemen met een verschuiving van 10 cm. Formule is 1/30.

Succes Wim
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik zeg volg advies hoppenbrouwers, dit is zijn speelterrein :D
PvdBergfoto
Lid
Lid
Contacteer:

3d foto

Bericht Geplaatst:

bedankt voor alle tips ;) hoppenbrouwers erg goeie tip van 1/30 regel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking”