f/4 1/125 18mm ISO2000 NikonD5000

Ik ga zeker kijken. het begin is goed, Denk aan de 1/30 regel.Henk47 schreef:In Portretten een eerste probeersel van mij! Laat eens weten wat je er van vindt....
Henk

Dat van die 1/30 regel snap ik niet... ik heb wel gelezen dat je bij onderwerpen ver-af de camera wel een meter in de breedte dient te verschuiven om diepte te krijgen. Heeft het daarmee te maken?hoppenbrouwers schreef:Ik ga zeker kijken. het begin is goed, Denk aan de 1/30 regel.Henk47 schreef:In Portretten een eerste probeersel van mij! Laat eens weten wat je er van vindt....
Henk
Basis tussen de lenzen is 1/30 van het onderwerp.
PhotoStereoMaker gebruik ik als software.

Ja Henk. Opnames tussen 2 en 60 mtr geven stereo-effect, wanneer de camera's/lenzen 65mm uitelkaar staan. Bij 1 meter basis moet het eerste voorwerp zeker 30 mtr wegstaan. Stereo effect gaat dan zeker tot 1 km.Henk47 schreef:Dat van die 1/30 regel snap ik niet... ik heb wel gelezen dat je bij onderwerpen ver-af de camera wel een meter in de breedte dient te verschuiven om diepte te krijgen. Heeft het daarmee te maken?hoppenbrouwers schreef:Ik ga zeker kijken. het begin is goed, Denk aan de 1/30 regel.Henk47 schreef:In Portretten een eerste probeersel van mij! Laat eens weten wat je er van vindt....
Henk
PhotoStereoMaker gebruik ik als software.

Laten we het dan maar op die 6,5 centimeter houwenhoppenbrouwers schreef:Ja Henk. Opnames tussen 2 en 60 mtr geven stereo-effect, wanneer de camera's/lenzen 65mm uitelkaar staan. Bij 1 meter basis moet het eerste voorwerp zeker 30 mtr wegstaan. Stereo effect gaat dan zeker tot 1 km.Henk47 schreef:Dat van die 1/30 regel snap ik niet... ik heb wel gelezen dat je bij onderwerpen ver-af de camera wel een meter in de breedte dient te verschuiven om diepte te krijgen. Heeft het daarmee te maken?hoppenbrouwers schreef:
Ik ga zeker kijken. het begin is goed, Denk aan de 1/30 regel.
PhotoStereoMaker gebruik ik als software.![]()
Wim