Update. Iets donkerder, maar de ruis is bijna niet weg te krijgen. Ondanks de MarkII. Komt wel natuurlijker over.

Want ? Ik zie toch echt de ruis zitten hoor mingusMingus schreef:Martinvh schreef:1e is weer eens wat anders, kan mij zeker wel bekoren!
De 2e ,..... dat had een hele mooie kunnen zijn,..... Maarrrr wat een ruis!!! Sry, maar door al die ruis gaat voor mij het mooie eraf GJ. De brug bvb, welke je toch erg mooie scherp zou willen wanneer je Rotterdam op de foto zet is echt verloren gegaan aan detail door de ruis ,.. Jammer!
Ik kan helaas geen Exif vinden in je foto, maar je zal waarschnlijk hoger zijn gaan zitten om hem uit de hand te schieten neem ik aan,..
De foto is 57KB? is niet goed te beoordelen.

hmmz, ik krijg 'm niet vergroot,... heb je hem toch verkleind ? misschien dat je het RAW bestand kunt uploaden naar bvb rapidshare.com ofgjdenbesten schreef:
Nou , hier is het origineel. Niet verscherp in LR. Zet hem op!
Ik moet zeggen ik heb de laatste tijd wel meer last van ruis. HELLUP!![]()
![]()
![]()
![]()
Exif: 1/4 sec bij F/40 Iso 640, 28 mm

Echt uit de hand hoor. Vroeger scherpschutter geweest bij de BBE...Martinvh schreef:Ik ga het proberen, maar moet het je wel even tot maandag schuldig blijven,... heb thuis geen Noise Ninja op de comp staan,.. alleen op de iMac in de studio
Maar even los van dat,.. Ik neem aan dat je vanaf een statief geschoten hebt.
(of je hebt heeeeel steady handen op 1/4)
Waarom dan deze Exif waarden ? Als je toch een statief hebt zou ik de ISO lekker op 100 laten staan, en het diafragma,... ik kan me indenken dat je gedacht hebt alles scherp te hebben wilen gehad, maar dat heb je ook op F22 of F18 bij zo'n 28mm groothoek hoor
De sluitertijd zul je even af moeten tasten dan, maar zal denk ik wel wat langer zijn,.. zo rond de paar seconden.
Ik heb voldoende nacht foto's welke op bvb 30 seconden gemakt zijn

Ik heb het origineel in Dropbox gezet. Zie je mail>Martinvh schreef:hmmz, ik krijg 'm niet vergroot,... heb je hem toch verkleind ? misschien dat je het RAW bestand kunt uploaden naar bvb rapidshare.com ofgjdenbesten schreef:
Nou , hier is het origineel. Niet verscherp in LR. Zet hem op!
Ik moet zeggen ik heb de laatste tijd wel meer last van ruis. HELLUP!![]()
![]()
![]()
![]()
Exif: 1/4 sec bij F/40 Iso 640, 28 mmmegaupload,... Bedankt FBI