Autokerkhof Z/W

Foto’s waaraan één of meer vervreemdende effecten zijn toegevoegd.
Plaats reactie
petervaneekelen
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Autokerkhof Z/W

Bericht Geplaatst:

Ik zag vlak bij mij in de buurt enkele oude wagens bij een boerderij staan die me wel fotowaardig leken. Omdat er een vrij groot dynamisch bereik benodigd was heb ik bracketing toegepast, maar in eerste instantie probeerde ik thuis of de standaard belichtte foto's een goed resultaat gaven. Dat viel nogal tegen, dus daarna ben ik met HDR en stevige bewerking aan de stoei gegaan, iets waar ik hoegenaamd geen ervaring mee heb - één keer eerder gedaan, en toen heb ik wel erg uitbundig gebruik gemaakt van de nabewerkingsmogelijkheden. Ik heb deze keer geprobeerd mezelf iets meer in te tomen (maar niet veel :D ), met name de bewerking van deze z/w-serie heb ik geprobeerd te laten passen bij het (tikje smerige) onderwerp. Andere foto's vond ik in kleur meer tot hun recht komen - zie die serie (link is verwijderd). Jullie commentaar wordt zeer op prijs gesteld!

F1 opnieuw
Afbeelding

F1
Afbeelding

F2
Afbeelding

F3
Afbeelding

F4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door petervaneekelen op 28 mei 2012 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Website Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Autokerkhof Z/W

Bericht Geplaatst:

Doe mij de kleurenversie maar...
Om de een of andere manier vind ik deze wat druk.
Alles loopt zo in elkaar over en dat heb je bij kleur veel minder :)
Bas
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Voor mij juist zwart wit, ook al volg ik Gotchas wel wat betreft het over elkaar heen lopen, maar ben niet zo van die extreme kleuren ;) Zou de 4e in deze serie graag ook in kleur willen zien, mijn voorkeur naar de 4e :good2
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Op basis van commentaren bij de kleurenversies heb ik de eerste Z/W-versie aangepast naar een (min of meer) onbewerkte HDR-versie. Een zeer nuttige oefening om te zien welke effecten wel en niet gewenst kunnen zijn, dus wederom dank voor alle op- en aanmerkingen!
Plaats reactie

Terug naar “Manipulaties”