Reflectiescherm

Plaats reactie
Christiaan
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Reflectiescherm

Bericht Geplaatst:

Dag Forummers,

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik wil graag een reflectiescherm aanschaffen die ik ga gebruiken bij mijn auto- en motorshoots. Ik ben opzoek naar een scherm dat op te vouwen is, zodat het makkelijk meegenomen kan worden.

Dan de vragen:

-Welk formaat moet ik aanschaffen? Het gaat bij mij om het oplichten van zijkanten van motoren en auto's.
-Ik gebruik veelal lage standpunten, moet ik dan ook een statief hebben dat het reflectiescherm laag kan ophangen?

Bedankt alvast! :)
Omhoog Profiel Website Foto's
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Reflectiescherm

Bericht Geplaatst:

Reflectieschermen zijn er in alle soorten en maten. De opvouwbare ronde zijn het makkelijkst mee te nemen. Als je iemand hebt die ze kan vasthouden zodat het licht gestuurd kan worden ben je al een heel eind. Maar de grootte van het scherm is een persoonlijke zaak. Wil je een hele zijkant verlichten of een accentlicht, dat is de vraag. Bij een motor heb je al snel genoeg aan een ronden van een diamater 80 cm. Ik zou daar eens mee beginnen. Voor mooi soft licht moet je eigenlijk een groot laken (defusor) boven de motor hangen. Soft licht lukt dus niet met een reflectiescherm. Dat wordt wel eens vergeten.
Omhoog Profiel Foto's
Christiaan
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Reflectiescherm

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor je reactie GJ, er is inprincipe altijd iemand mee die het scherm vast kan houden. Dan is een statief inderdaad niet eens nodig. ik wil het scherm gaan gebruiken om kleine schaduwzijden op te lichten. Is het dan handiger om een reflectiescherm te kopen of doe ik er beter aan een doorflitsparaplu aan te schaffen? (ja sorry de vraag verandert nu een beetje).

Dat van dat laken heb ik al eens gezien, erg mooi maar ik denk nog niet dat ik zo ver ben. Ik probeer stapje bij beetje m'n uitrusting en foto's wel uit te breiden en te verbeteren :)
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”