Waar op letten bij accu?

Plaats reactie
Arno1
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Waar op letten bij accu?

Bericht Geplaatst:

Ik wil een 2e accu gaan bestellen maar ben geen techneut. Ik zie overal mHA staan. Is dat relevant en is de conclussie terecht als ik denk "des te hoger het mHA getal des te langer gaat de accu mee"?
Indien dit niet klopt is mijn vraag waar dien ik wel op te letten? Dat ik geen garantie heb bij een defect met een niet orriginele accu is me bekend. Door erg goede ervaringen met andere niet originele accu's ben ik niet gevoelig voor deze bangmakerij.

Arno
Omhoog Profiel Website Foto's
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Waar op letten bij accu?

Bericht Geplaatst:

Arno1 schreef:Ik wil een 2e accu gaan bestellen maar ben geen techneut. Ik zie overal mHA staan. Is dat relevant en is de conclussie terecht als ik denk "des te hoger het mHA getal des te langer gaat de accu mee"?
Arno
klopt helemaal.

grts
Gert64
Lid
Lid
Contacteer:

Waar op letten bij accu?

Bericht Geplaatst:

E bay. Tik model camera in en je hebt ontzettend veel keus in accu's. Ik kocht voor mijn Sony een grip met 2 accu's erbij voor ca 40,- Werkt heel goed. Alleen het niveau is niet helemaal juist, maar ik maak ca 1500 foto's voor ik weer eens ga opladen. Daarnaast heb ik de originele ook nog eens bij me, ik zit nooit zonder.
Henry
Lid
Lid

Re: Waar op letten bij accu?

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:
Arno1 schreef:Ik wil een 2e accu gaan bestellen maar ben geen techneut. Ik zie overal mHA staan. Is dat relevant en is de conclussie terecht als ik denk "des te hoger het mHA getal des te langer gaat de accu mee"?
Arno
klopt helemaal.

grts
Situatie ligt wat genuanceerder :)
De vraag is hoe lang de batterij in staat is om de minimale spanning die nodig is voor een goede werking van de electronica te borgen. Als de spanning onder dit niveau komt, dan is de batterij nog niet leeg, maar kun je hem toch niet gebruiken => moet hij worden opgeladen.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”