Scheveningen

Gebouwen en stedelijke landschappen
Plaats reactie
ArtenCo
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

1# Afbeelding

2#Afbeelding

3#Afbeelding

4#Afbeelding

Gisteren even naar de pier van Scheveningen geweest, heb behoorlijk zitten stoeien met het uploaden. Ik vind namelijk dat door het gebruik van photobucket er veel verschil ontstaat in de kleuren. Nu naar drie keer opnieuw bewerken, opslaan en uploaden ben ik tevreden.
Omhoog Profiel Website Foto's
Frans
Lid
Lid
Geslacht: Man

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

de derde foto vind ik vanuit fotografisch oogpunt het meest aansprekend.
de vierde is dat ook wel maar daar vind ik de afsnijding aan de rechterkant minder mooi.

sla je de foto's wel op in sRGB? de kleuren zouden dan in een webbrowser toch moeten overkomen zoals op je beeldscherm gijdens jet bewerken.
Omhoog Profiel Foto's
JeroenT
Lid
Lid

Re: Scheveningen

Bericht Geplaatst:

#1 en #3 kijken voor mij het lekkerste weg. De 3 mannen op de pier maken het geheel compleet. :up
Omhoog Profiel Foto's
jans pierre
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

die vind ik persoonlijk
een zeer mooie reeks foto,s

groetjes pierre
Omhoog Profiel Foto's
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Frans, ik zie ergens tijdens het opslaan proces adobe RGB 1998 staan. Weet niet hoe ik dit moet veranderen. Wat vind je overigens van de kleuren zoals ze nu zijn? Zijn deze natuurgetrouw of juist niet. Doordat ik dus met een "kleurverschil" zit twijfel ik eraan wat nou "goed" is.

Jij hebt gelijk dat foto 4 ongelukkig is afgesneden, dat ben ik met je eens, maar tegelijkertijd geeft het mij de suggestie dat er nog iets meer is!!
Frans
Lid
Lid

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

kleuren zien er goed uit denk ik.
schaduwen zijn fors blauw maar dat is een probleem bij alle foto's met zonnige en schaduwpartijen.

waar je kunt kiezen hangt af van een aantal zaken.
als je in jpeg fotografeert kan dat in de camera-instellingen.
als je in raw fotografeert kan het in de raw-converter.
verder kan het ook in het bewerkingsprogramma. in adobe met convert to profile of bij opslaan voor het web.
Omhoog Profiel Foto's
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Frans ik neem de opnames is RAW. Bij de derde keer opslaan voor photobucket koos ik voor opslaan voor het web. Op die manier komen ze redelijk uit de verf. Bij de andere twee keer opslaan en plaatsen op het forum zag ik de voorbeelden "fletse kleuren totaal niet kloppend", ik zal nog een kijken naar jouw suggesties. Voortaan zal ik wel opslaan voor web kiezen.
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuk om dit te zien omdat ik daar vaak ben geweest als kind bij mijn opa en oma en nu nog af en toe kom ik daar wel eens.

Goede composities allemaal met verzagdigde kleuren in het blauw (door de HDR bewerking?).
Opvallend vind ik de groothoekvertekening in iedere horizonlijn wat nog recht getrokken zou kunnen worden.

Photobucket gebruikte ik jaren gelden wel eens maar toen ze al mijn foto's ineens flink gingen inkrimpen in KB's (=kwaliteitverlies) ben ik daar mee gestopt.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Sugurman, aan de kleuren heb ik helemaal niet gedaan. Geen HDR daar ben ik onbekend mee. Wellicht komt het omdat ik bepaalde plekken iets heb "doorgedrukt".
Dat van de horizonlijn, ik zie niet wat jij bedoeld, maar misschien heb ik een minder goed geoefend oog als jou.

Een dan wil ik graag weten via hoe jij dan de foto's plaats op dit forum zodat ze wel goed uit de verf komen. Kun je me dat vertellen?
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dan komt het inderdaad door het doordrukken en met name in het plafond van de Pier.

Als je een rechte lijn legt op de horizonlijn dan zal je zien dat het in iedere foto schommelt.

Mijn foto's zet ik op een server daar waar ik mijn domeinnaam heb geregistreerd en heb daar ongeveer 1GB aan ruimte. Voor ongeveer € 29,- per jaar kan dat bij vele domeinbeheerders.

https://www.mijndomein.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is bv. zo'n aanbieder waar ik mijn website heb laten registreren.
ella c sap
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

erg mooi, vooral de eerste en de derde foto
wat n kleuren...vind t mooi
Cinemovie
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een lekkere serie. mooi lijnenspel en fijne heldere kleuren. de tweede vind ik het mooiste. in de eerste is het jammer dat die kijker daar staat misschien een klein stapje naar rechts zodat ik nog dieper kan kijken.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Sugarman, ik snap je het. Door je foto's te plaatsen op een server verlies je geen informatie, kleur of iets dergelijks van de foto's. Maar ik heb hier helemaal geen verstand van? Als ik een domeinnaam registreer moet ik dan ook een website maken?
En ik zie het nu van de lijnen, ik zal het toch maar even gaan rechtzetten dan. Thanx.

Cinamovie; ik een andere opname heb ik er eentje zonder de kijker, maar dan weer zonder toeschouwers. Die is ook mooi, vond het hem alleen iets saaier, dus niet geplaatst.
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik zie nu dat Photobucket de fotobestanden bij jou niet zo sterk comprimeerd als bij mij toen.
Kan misschien nog wel gaan gebeuren.

Als je een domeinnaam gaat registreren is het wel handig dat je een beetje verstand hebt van FTP en HTML. Een workshop volgen?
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Scheveningen

Bericht Geplaatst:

Workshop website bouwen?
Plaats reactie