Ik vind het een mooie plaat Erik, in de analoge tijd ook een tijdje avondfotografie gedaan, niet makkelijk.
Zie ik rechts toch een paddenstoel of is het een verkeersbord.
Wauw knap gedaan! Ik ga mee met de vorige commentaren
Ik zie wel wat bewerkingssporen (??denk ik?) in het midden bij de straatlantaarns. Het zijn allemaal wazige bolletjes..
@Ilse, zijn geen bewerkingssporen - heb er heel weinig aan gedaan, 't is ook de volledige plaat - maar 't zijn flares van de straatlantaarns, zou kunnen komen door 't uv filter wat ik er eigenlijk altijd op heb zitten; zijn ook wel lastige lichtomstandigheden, wellicht zit 't gewoon ook in de lens.
Ik zit even tussen je foto's te kijken en daarbij viel me deze op door de verlichting langs de weg, het zijn allemaal sterretjes geworden die staan te stralen, erg mooi . De rest vind ik ook heel mooi hoor maar dit maakte me benieuwd of je hiervoor een filter hebt gebruikt of dat ze misschien door een bewerking zijn ontstaan óf juist helemaal niet?
Heb hier geen filter voor gebruikt, vanaf f/11 worden lichtbronnen (punten) sterretjes, hoe kleiner je diafragma hoe grote de sterren worden (niet onbeperkt, is een beetje proberen wat het mooiste uitkomt), heb je verder geen filter noch bewerking voor nodig.