Vandaag opende er een nieuwe winkel hier. Yes, ze hadden de sony's !
Aha ! De A65 staat er ook..batterij leeg..allang leuk dat hij 1 seconde beeld gaf maar helaas. De A57 stond ernaast. die deed het wel even nog, en die had een bedroevende kwaliteit zoeker..werd er meteen tureluurs van.
Maarem.. mijn vingers van 8,2cm lengte en niet eens zo dik, konden de grip bij de a57 en de a65 maar krampachtig vasthouden. Dat is het eerste wat opviel. Alleen met een geforceerde kromming kon ik de grip beetpakken. Wat helemaal tegenzat was de grip-bobbel die ze aan de voorzijde van de grip gemaakt hebben. Die forceert de vingers helemaal.
Grootste boosdoener: Naast de lensmount loopt het schuin af richting de plek waar normaal de vingertoppen rusten. Dit zorgt voor een "gids" voor de toppen van de vingers en zorgt meteen voor een geforceerde houding van de vingertoppen.
Blijft de a77 over want die zou wat groter zijn.
Ga altijd passen als je er 1 wilt kopen ! Houd de camera vast. Het moet een vrije spontane houding zijn.
Mijn a390 en de a580 van dezelfde grote als de a65 pakken veel ontspannender beet. Het lijken identieke bodies maar er is zeker verschil. De extra gripknobbel bij de nieuwe types aan de voorzijde zorgt ervoor dat je geen vrij spel hebt om de vingers eens anders te houden.. doe je dat wel dan voelt het heel geforceerd.
Ik had mijn zinnen op de a65 gezet, maar had echt Nooit verwacht dat dit de dealbreaker zou zijn om m niet te kopen.
En ik weet hoe ik mijn camera pak en hoe dat moet aanvoelen. Snel moet je hand goed zitten en dat zit het gewoon niet bij de a65 en de a57 (die ik geprobeerd heb).
De batterij van de a65 was leeg omdat een geinporem hem aan had laten staan dus de zoeker heb ik niet kunnen testen.
Wel die van de A57 en ik moest er bijna van huilen.
De foto daarentegen zag er wel super uit.. maar scheel worden door een raar oculair (de a57 heeft een mindere kwaliteit zoeker dan de a65 en a77) hoeft voor mij ook niet.
En verder zijn het zulke mooie camera's.
De a77 hadden ze nog niet binnen. Kost ook een klap geld meer dan de a65 en ertussen zit geen model.