Nu heb ik een canon 17-85 mm lens te leen en die bevalt tot nog toe goed. Het zoombereik is ruimer dan ik nodig heb als ik met de vogels en hond werk, maar ik moet nog met een kind aan de gang om te zien hoe het dan bevalt.
Ik ben ook wat gaan rondkijken en moet weer eens tot de conclusie komen dat ik weinig verstand van lenzen heb. Dus ik heb een paar vragen en hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Ik zie op diverse sites lenzen in origineel en in Bulk aangeboden. Wat is Bulk? Waarom zou je daar wel of niet voor kiezen?
Nu zie ik 2 originelen staan. De ene is F4.0, de andere heeft F3.5. Dat is het enige verschil dat ik zie staan. Wat wil dit zeggen en maakt dit voor studiowerk uit?
Wat zoek ik in een lens? Ik wil wat zoombereik hebben, om ook op een kleiner oppervlakte onderwerpen tot formaat rechtopstaande kleuters op de foto te kunnen zetten (ik moet nu dan echt een paar meter achteruit en dan verbouw je de hele woonkamer). Ik doe het studiowerk voor de hobby. Voor vrienden en familie. Heb pas 1 shoot op aanvraag gehad, dus ik sta nog heel erg aan het begin. En ik wil gewoon lekker hobbiematig bezig, waarbij ik wel goede foto's wil maken, maar geen behoefte heb aan super professionele lenzen. Die overstijgen mijn eigen niveau iets teveel.
Denk ik dan de goede kant op met de canon 17-85 mm of zijn er andere aanraders? Ik zit te denken aan een budget tot 500 euro, maar met goede argumenten zou ik dat wel kunnen overschrijden.