Advies voor een statief

Plaats reactie
Bas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Manfrotto 055 XPROB, plus statiefkop. Is zo'n 250 euro, maar dan heb je ook wat.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Like :up
Omhoog Profiel Foto's
Industrial63
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Idd , zoals bas zegt......Fotovakschool? Is nogal prijzig toch? Zou eerst eens wat zelf gaan doen , voordat je de standaard zaken gaat leren....
Omhoog Profiel Website Foto's
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Weet natuurlijk niet hoe het gesteld is met je fotografie kennis en vroeg me eigenlijk af, je schaft materiaal aan voor de opleiding.
ware het niet beter dat je materiaal aankoopt tijdens de opleiding.
volgens mij wordt daar toch uitgelegd waar het materiaal aan moet voldoen.
als ik naar je lenzen arsenaal kijk, denk ik dat er een 50mm lens ontbreekt.
ene waar de meeste opleidingen mee starten.
of zie ik dat verkeerd ?

grts
Bas
Lid
Lid

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Manfrotto wordt vaak genoemd voor die prijs als beste merk. :)
Omhoog Profiel Foto's
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

markhichaam schreef:ik heb die van mij van https://www.goedkoperuitchina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, goede statief en gelukkig NIET duur :p
ik ben maar een hobby fotograaf en het moet leuk blijven vind ik..
zou me eerst verdiepen in statieven voor ik zo een advies gaf
het enige statief dat er te koop aangeboden wordt is heel duur volgens mij, toch voor het geen het kan dienen namelijk stof vergaren ergens in een hoekje, voor meer is het niet bruikbaar.

grts
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

iemand met zulke opleiding en ervaring in pact kan ik niet aan tippen.
hopelijk waait het ding niet omver buiten, en heeft het genoeg draagkracht om zijn d7000 met 70-300 lens te dragen.
heeft zijn kop niet te veel creep zodat zijn lens niet tegen de poten slaat.
en eveneens trillingsvrij wanneer hij lange sluiterstijden gebruikt.

grts
Christiaan
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:iemand met zulke opleiding en ervaring in pact kan ik niet aan tippen.
Inderdaad, sterk argument
hopelijk waait het ding niet omver buiten, en heeft het genoeg draagkracht om zijn d7000 met 70-300 lens te dragen.
Ik vraag me ook af of dit statief aan de eisen van de TS zal voldoen. Het statief dat Markhichaam voorstelt lijkt op een imitatie van een Hama Star statief. Op mijn werk hebben we zo'n dergelijk statief en het is niet bepaald heel stabiel, zeker niet als het gewicht van een d7000 en een 70-300 opgezet wordt. Het statief weegt ook slechts 520g en zal buiten dus niet heel stabiel zijn.

Ik zou een tweedehands manfrotto 055 via marktplaats of een ander forum zoeken. Hoeft niet veel te kosten, ik was voor mijn 055db met 141RC kop €125 euro kwijt.
jeroentje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Advies voor een statief

Bericht Geplaatst:

Goede statieven komen in 2 varianten

1) lomp zwaar en onhandig, maar niet te duur. De genoemde Manfrotto 055 is een aardige. Het zware gewicht zorgt voor een stabiele ondergrond. Je wilt geen statief wat uitgeschoven nog een beetje wiebelt.

2) licht en onhandig, en wel duur. Statieven van carbon bijvoorbeeld. De goede exemplaren kosten honderden euro's, maar staan ook als een huis.

(statieven zijn altijd onhandig als je er mee moet lopen, daar zijn ze ook niet voor gemaakt)

Waar je gewoon simpel rekening mee moet houden:
- Een statief moet stabiel staan, ook bij zware belastingen. Een D7000 met 70-300 is geen zware belasting, Denk eerder eens aan een 4D met 400mm f/2.8. Als je statief zo'n combo kan ondersteunen, dan is het degelijk.
- Een kop met snelkoppeling moet goed zijn. Goedkope statieven hebben vaak van die leuke aangelaste/ingebouwde koppen en snelkoppelingen die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn, zeker niet als je ze gaat belasten.
- Een statief waarvan je de kop kunt verwijderen en vervangen door iets anders is veelzijdiger. Soms wil je een driewegkop, soms een balhoofd
- Een goed statief gaat een leven lang mee, een statief van 4 tientjes niet (bij relatief intensief gebruik)

Ik heb eerst gewerkt met een simpel Hama statiefje. Ook ik wilde er geen knaken aan uitgeven. Uiteindelijk toch gedaan en dat statief gebruik ik inmiddels alweer een aantal jaren. Het ligt standaard in de auto en ik grijp er toch met enige regelmaat naar
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”