Ik ben super vers hier op het forum, maar wil meteen aftrappen met een vraag in een topic.
Kort en bondig:
Raden jullie mij aan door te stappen naar een betere body?
De situatie is als volgt:
Ik fotografeer nu ongeveer 2.5 jaar met een Sony A290, leuk instap spiegelreflex cameratje met de bijbehorende kitlenzen (18-55, 55-200).
Het ding werkt, en ik maak er naar mijn mening leuke fotos mee!
Nou wil alleen het geval dat ik op mijn werk veel ervaring op doe met de D300s van Nikon, en we binnenkort overstappen op de D4.
Dit doet bij mijzelf ook een belletje rinkelen. Waar ik me namelijk aan stoor is dat de fotos die ik met mijn eigen camera maak vaak niet scherp op mijn laptop verschijnen. Uiteraard er van uit gaande dat ik zelf redelijk scherp kan stellen, maar je hebt scherp en scherp. Liever een kraak heldere lens dan een beest van een body is ook iets waar ik me 100% in kan vinden!
Daarbij wil ik eigenlijk een groothoek lens aanschaffen en wil ik kijken naar een polarisatie filter en me wil orienteren op een ND filter. Daarbij ben ik wel echt nog ontdekkend en beginnend en is het niet zo dat ik wekelijks op pad ga, omdat ik daar simpelweg de tijd niet voor heb.
Ik vind het zelf leuk om voornamelijk foto's van mijn omgeving (Reis) te maken, en probeer veel uit met HDR, landschappen en panorama's.
Nou denk ik dus, ik kan wel gaan investeren in een groothoeklens en dure filters, maar kan ik dan niet beter overstappen naar een betere body (liefst NIKON).. de investering is groter, maar aangezien ik die stap toch ooit ga maken, zit ik dan niet met filters en lenzen die ik daarna niet kan gebruiken.
Hoe zien jullie dit?