Onderwatercamera voor in Egypte

Plaats reactie
Henry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Ik heb slechte ervaringen met dit soort onderwatercamera's (maar misschien heb ik wel gewoon pech gehad). Ik heb er in het verleden twee aangeschaft. Beiden zijn nog diezelfde vakantie overleden... :(
De foto's vielen eerlijk gezegd ook een beetje tegen, maar ik heb wel onderwaterfoto's :)
Het alternatief: een camerahuis voor je spiegelreflex, maar da's eigenlijk (gezien de prijs) geen alternatief...
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

2xOlympus
Omhoog Profiel Foto's
wilw
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Onderwatercamera voor in Egypte

Bericht Geplaatst:

zo snel te zien zijn het camera's die "af fabriek" waterdicht zijn tot zo"n 10 meter.
Niet handig als je wil gaan duiken, dan kom je al snel beneden die 10 meter. En dan kun je kiezen voor je camera en de duik afbreken (met een kwaaie duikleider) of je camera verdrinken.

Overigens levert snorkelen zelden scherpe plaatjes op. Het is bijna onmogelijk om al snorkelend doodstil in het water te hangen door de opwaartse druk alleen al.
Scherpe plaatjes tijdens duiken; hangt grotendeels af van je duikvaardigheden; o.a. of je in staat bent om een perfecte trim te verkrijgen

Qua camera zou ik een (high-end) compact camera kiezen met los onderwaterhuis. Daar heb je "op het droge" ook nog plezier aan en zijn meestal uitbreidbaar met allerlei accessoires mocht je dat ooit willen.
Dit kost wel wat meer, maar op marktplaats kun je soms een goede deal doen.
Zelf gebruik in een Canon uit de G serie met onderwaterhuis.

edit; kijk ook naar bereik van je (interne) flitser, beneden een mtr of 5-6 wordt alles blauw en zonder flitser is de kleur ook niet terug te halen. Als je ook nog mogelijkheid hebt voor het plaatsen van een diffusor, helemaal mooi. De kans op backshatter (door inflitsen van zwevende deeltjes worden die als witte vlekjes zichtbaar op je foto's) wordt anders erg groot.

Je ziet, er komt wel wat meer bij kijken voor scherpe foto's als alleen een camera kopen en klikken maar. Zeker 70-80% is afhankelijk van je snorkel-/duikvaardigheden :D
Omhoog Profiel Website Foto's
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Wij van Photodrome stellen het op prijs als nieuwe leden zich voorstellen.

Dat kan hier forum/viewforum.php?f=13" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook het bijwerken van het profiel is eengoede zaak.

Dat kan hier forum/ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”