Advies voor een nieuwe camera?

Plaats reactie
Gemini
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Advies voor een nieuwe camera?

Bericht Geplaatst:

Heb je een spiegelreflex in je hoofd, of een compactcamera?
Bij een spiegelreflex geldt: de camera is leuk, maar goed glas hebje ook nog nodig. :)
Dus dan kom je niet heel ver met € 500 denk ik, mogelijk een leuk instapmodel camera en objektief. :)

Daarnaast is het belangrijk te onthouden dat je voor mooie foo's niet genoeg hebt aan ene goede camera; het kost vooral inspanning om je camera goed te leren gebruiken.
Omhoog Profiel Website Foto's
nicoz
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Hallo Barry,

ik zou naar een spiegelreflex uitkijken. Alle merken hebben wel een model van op of rond die prijs. Maar die steek je weer niet in je kontzak, dus het is even wat je handig vindt op je vakanties vooral. Door de grotere sensor is de kwaliteit van een spiegelreflex bijna altijd beter dan andere digitale camera's.
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Als je niet dol bent op fotograferen, maar toch hele nette foto's wilt maken, kun je voor dat geld een goede compactcamera kopen.
Als je een spiegelreflex koopt, zit je oook weer vast aan goed glas kopen.

Leren werken met een spiegelreflex is toch ook weer wat ingewikkelder dan een compact.

Dus nicoz ik begrijp niet goed waar je op dit moment op baseert dat Barry een spiegelreflex moet gaan zoeken. Zeker niet omdat hij niet laat doorschemeren dat dit nou een grote hobby gaat worden.
Voor € 500 heb je echt geen goed glas en een nieuwe camera... Je hebt dan een kitlensje. :)
En je gaat een leerproces aan.
Tenzij Barry dat natuurlijk leuk lijkt! :D
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Als je alleen de camera op vakantie gaat gebruiken, dan zou ik een compact camera aanschaffen. De bekende merken hebben diverse modellen die niet veel van elkaar verschillen. Je hebt zelfs modellen waarvan je de lens kunt vervangen. Ik heb niet zoveel verstand van compact camera's, maar wellicht kan iemand anders daar zijn licht over laten schijnen. :)
Omhoog Profiel Foto's
nicoz
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gemini, omdat Barry aangeeft vooral gebouwen en landschappen en dieren te fotograferen, mijns inziens maak je de betere foto's met DSLR Spiegelreflex kun je altijd uitbreiden door de lenzen in loop der tijd aan te schaffen, je hebt niet meteen 4 lenzen nodig om te kunnen beginnen.
Je hebt ook gelijk Gemini, ik ging er vanuit dat iemand die zich op een forum als dit meld, per definitie voor de uiteindelijk beste kwaliteit wil gaan, maar dat ligt niet zo eenvoudig.
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De meesten die dit soort vragen komen stellen zie je niet meer terug. Wat uiteraard niet wil zeggen dat Barry daartoe behoort!! :D
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Je ziet inderdaad vaker dat degene die in zijn eerste post een camera-aanschaf-vraag stelt, de 10 postings niet haalt op dit forum. Hoeft uiteraard niet op Barry te slaan :)
Omhoog Profiel Foto's
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Je gaat dus heel veel geld uitgeven aan verre vakanties. En dan "maar" 500 euri aan een camera :wacko ? Je hebt al een negatieve ervaring met een net niet camera. En ik lees wel dat je veel wilt van je camera. Voor mij gaat eea niet echt samen. Uiteindelijk gaat het om keuzes maken. Ga eens met een vriend of vriendin mee die fotografie als echte hobby heeft. Bespreek je vragen met hem/haar. Ga eens langs bij een echte fotozaak. Neem een lidmaatschap op een fotoblad of koop er eens een paar. Kortom doe je voorwerk en maak je mind op. Dan weet je ook je vragen beter te stellen en toe te spitsen op wat je echt wil doen met je camera. En of en hoeveel geld je voor een camera en glas of meerdere wilt uitgeven. Een beslissing nemen is nu veel te vroeg volgens mij....Eerst een beetje verstand er van krijgen...Veel succes! :foto
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Je zit nu aan je tweede berichtje...
Omhoog Profiel Foto's
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik zeg: goeie compact, zit soms zelfs een cursusje bij... :)
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Als ik zo lees, ga ik met Gemini mee.

De Lumix serie van Panasonic en de G serie van Canon zijn de moeite waar om te bekijken bijvoorbeeld :)
Matglas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Heb je vrienden/kennisen met een dslr? Anders zou je hetzelfde merk dslr kunnen nemen. Dan kan je lenzen lenen van je vrienden/kennisen.

Verder is het wel de fotograaf die de plaatjes maakt, en niet de camera.
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

mocht je besluiten toch actief te worden hier dan stellen we het op prijs dat je je voorstelt in het topic ik ben en je profiel bijwerkt.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”