Afgelopen zomer ben ik naar Valencia geweest en heb daar nog even de tijd gevonden om een paar foto's te maken. Hieronder het resultaat. Hebben jullie nog tips of verbeteringen?
1.
ISO-200, F/3.5, 0.6 seconden
2.
ISO-100, F/3.5, 0.8 seconden
3.
ISO-200, F/3.5, 0.6 seconden
4.
ISO-100, F/14, 1/80 seconden
5.
ISO-100, F/13, 1/80 seconden
6.
ISO-100, F/14, 1/80 seconden
Laatst gewijzigd door WdeLeijer op 15 sep 2013 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
een prachtige serie, de eerste drie springen er voor mij toch uit zou hier zelf twee aparte series van gemaakt hebben.
de foto's ook even nummeren, is wat prettiger te beoordelen.
de 4e foto is wel erg groot geupload....
Ik vindt de avondfoto's veruit het mooiste. Daarbij heb ik een nadrukkelijke voorkeur voor foto 3 daar de architectuur daar de meeste aandacht krijgt in de gekozen verhoudingen. Foto 1 en 2 vindt ik qua kleur en sfeer geweldig. Voor mij had iets meer architectuur in beeld gemogen en wat minder water.
Qua beeld vind ik nummer 3 heel goed!!
Nummer 1 en 2 hebben wat vlekken in de achtergrond, wat banding lijkt het.
Nummer 4 vind ik wat erg licht.
De laatste valt er een beetje buiten, alle andere foto's zijn van de architect Calatrava
Tips misschien wel ja. Heb al meerdere platen van dit gebouw gezien. In ieder geval ervoor zorgen dat er geen delen/lijnen ontbreken zoals bij 1. Als je er langer bent , misschien een windstille dag afwachten voor mooie spiegelingen.Iets meer over de compo nadenken (zoals bij 3 wel het geval is)
@Paula Loonen: Die vlekken vallen in lightroom niet op, komt vooral door het uploaden lijkt wel. Sowieso waren er wel wolken die avond dus daar kunnen die vlekken ook door komen!
Dat het van Calatrava is, is mij zeker bekend! Als architectuurstudent moet ik dat zeker weten natuurlijk.
Ik ga hier mee in het commentaar van Industrial.
Maar zie tegelijkertijd ook dat je al op de maximale groothoek van je objectief geschoten hebt.
Misschien eens nadenken over een echte groothoeklens, als dit soort fotografie je ding is?