Ik ben druk op zoek naar een nieuwe (allround) lens voor mijn Canon EOS 1100D. Ik heb een standaard kitlens en daarnaast kan ik van mijn broer af en toe een 70-300mm lens lenen. Na veel reviews te hebben gelezen (op internet, tijdschriften en youtube) twijfel ik tussen onderstaande lenzen:
1. Tamron AF 18-270mm. Interessant omdat ie tot 270mm kan zoomen. Kost €399, vind ik voor een beginnende fotograaf best een hoop geld en naast veel positieve reacties, kom ik ook een aantal negatieve reacties tegen. Zo gaat de zoom andersom (rechtsom), als de lens omlaag gericht is, schuift ie naar een grotere zoom. Deze lens heeft een EISA award gewonnen in 2011-2012.
2. Sigma 18-200mm, staat in een tijdschrift (Chip foto video) als beste getest voor Canon. Kost €269, wat ik een zeer aantrekkelijke prijs vind. Enige minpunt is dat de lens door sommigen als "zwaar" ervaren wordt. Door het zien van het zoombereik van de andere lens, ben ik bang dat de 200 misschien net te beperkt is..
3. Sigma 18-250, komt in hetzelfde tijdschrift ook goed uit de test en kost weer €399. Ook een tegengestelde draairichting.
4. Canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS. Nieuw kost deze lens ongeveer €416, maar staat ook op marktplaats voor ong. €200,-. Negatief punt is dat het scherpstellen niet erg snel gaat.
What to do? Ik hoop dat jullie mij met bovenstaande informatie op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!!
Groet,
Kiiem