Dat heb ik niet vaak, maar ik heb van deze foto geen idee meer waar ik 'm genomen heb - hij staat midden in mijn serie foto's uit de Fundatie, dus dat het daar was is me duidelijk, maar verder ... ik vermoed in de gang tussen de eerste en bovenste verdieping.
Dank jullie voor de reacties. Leuk he, dat zelfs de fotograaf geen idee meer heeft wat we zien hier
Ik heb overigens wel een vermoeden, maar dat houd ik voor me. Ik wordt nu ook al voor compleet gek gehouden, en als ik gelijk heb dan komen de mannen in witte pakken me halen.
De kromming met de lichtreflectie gecombineerd, Frans. Het is overigens niet alleen de vraag waarom iets te fotograferen maar ook en misschien zelfs wel vooral, waarom het uit je negatieven te pikken om er iets mee te doen. In de Volkskrant is momenteel een zeer interessante serie gaande over Ed van der Elsken (1x/w) waarin getoond wordt hoe hij meerdere foto's van een onderwerp maakte, en hoe de uiteindelijke selectie tot stand komt. De ene maal is het eerste shot meteen het beste, de andere keer blijft hij draaien tot hij precies datgene bereikt wat werkt. Ik heb van dit onderwerp maar één opname, maar zag het in Lightroom voorbijschuiven en vond het vooral apart - en dat trekt me.