Henry, het is allemaal een kweste van de contrasten zo goed mogelijk neerzetten, dat is per foto verschillend. Ik ben inmiddels aardig los op NIK Silver Effex, als je eenmaal begrijpt hoe dat werkt dan heb je de voorbeeld templates niet meer nodig. Om te beginnen waren dit natuurlijk al zeer contrastrijke foto's, architectuur in de namiddag met mooi weer - dat wil wel. Ik vind zelf trouwens F1 het mooiste vanwege de lichtval, dat zie je waarschijnlijk iets beter in kleur maar ik wilde deze serie in z/w houden.
Halo in F3 komt door de ruit zelf, geen probleem. Overige halo's door de bewerking die de contrasten in dit geval ongewenst aanzet, zou ik er uit kunnen halen maar in F1 vind ik het wel goed uitkomen, in F2 idd te zwaar. Mocht ik dit laten printen zal ik er zeker naar kijken.
Geen voorkeur voor een foto. Eigenlijk allemaal mooie omzettingen in z/w met mooie composities. Zelfs de laatste die als het ware in tweeën gespleten wordt door die buizen (of stangen). Meestal zegt men dat moet worden voorkomen, maar het kan ook iets extra's bieden, zoals hier, waarbij het lijkt alsof de stad gespiegeld wordt.