Ik zie in nr 2 zo snel de foutjes niet Geert. Vind ik minstens net zo mooi als de eerste.
Ik denk dat je zoon beide foto's heel erg vet zal vinden!
Zijn nieuwe coupe past hier uitstekend bij.
in de tweede loopt het achtergrond licht niet door tussen zijn hand en kin, is in de eerste ook zo maar daar valt het minder op. vraag me nu ook af, of in de 2e of het licht nu nog overeenkomt.
Henry, Dennis vind het inderdaad heel cool
Wim, lichtinval strookt inderdaad niet meer met de werkelijkheid... Het stukje tussen kin en hand kon inderdaad beter
Dank je Tony!
Frans, ik gebruik quick selection tool zo met een verstelbaar penseel waar je boven een -of+ kunt aanduiden en de grootte en nog het één en ander.
Na de selectie werk ik het bij met refine edge.
Meer weet en ken ik er nog niet van
Geert, je zult zien dat als je goed met Lagen (Layers) en Maskers (Masks) overweg kunt je hele mooie dingen kunt maken.
Het belangrijkste is het goed onder de knie krijgen van juiste selecties. Photoshop CS en CC zijn hier vele malen beter in dan Photoshop Elements. Dat wil niet zeggen dat je met Photoshop Elements geen goede selecties kunt maken, maar bij moeilijke gebieden (denk aan gebieden waar haren zitten), zijn de grote broers van Elements gewoon veel beter (bieden betere tools en betere opties, denk aan het werken in verschillende kleurkanalen).
Succes! Op basis van hetgeen ik nu zie, weet ik zeker dat je dit heel leuk gaat vinden.
Lichtinval in deze beide foto's vind ik zo slecht nog niet. Licht komt redelijk van voor en de felle achtergrond lijkt ook licht af te geven.
Er zijn er vele. Vooral met de pentool kun je knappe resultaten krijgen.
Als je een selectie maakt op een kopielaag en vervolgens, met de selectie actief, een laagmasker toevoegt wordt je selectie gebruikt om het laagmasker mee te vullen.
Kun je het met penseel verder verfijnen.
Soms is het nodig om het laagmasker om te keren met CTRL + i op de PC of CMD + i op de Mac.