De update:

). Tips daarvoor zijn erg welkom! Ik heb al geprobeert om die plek iets donkerder te maken, maar dan wordt het te grauw...

Met dank aan Vioto voor zijn bewerkingstip!Vin1 schreef:De veren zijn bij de update nu idd net even wat zacher en hebben weer detail.
Bokeh is de onscherpte van de achtergond. Wanneer een achtergrond één kleurwaas zonder detail is, is de bokeh mooi, wanneer er toch nog detail te zien is, is de bokeh minder mooi.Frans schreef:Ik zie geen bokeh.

Nagtie schreef:Je hebt het nu al zo gedaan. Het is natuurlijk zo dat RAW het wonder middel is!
Wanneer je hem in raw had genomen, had je de foto in camera raw kunnen openen om daar met de penseel het gedeelte dat je lichter of donkerder wilt te kleuren. Vervolgens kun je heel subtiel de belichting op die plek een paar stopjes onder of overbelichten.

Voorlopig gebruik ik DPP als converter (Canon RAW-converter) en daarmee kan je alleen de hele foto aanpassen, niet een bepaald deel... Daar ben ik het helemaal mee eens, nadat jij me had uitgelegd hoe.Vioto schreef:er zit genoeg detail in om het ook gewoon met PS te kunnen doen.