Mus in high key?

Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Plaats reactie
Ron62
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Ik had deze foto al elders op het forum geplaats, maar geen reacties, dus de foto inmiddels daar weer verwijderd en er nu een ander soort bewerking tegenaan gegooid, waar dit het resultaat van is.
Voor mij is dit heel experimenteel, dus daarom hier geplaatst, maar is dit ongeveer wat er met high key bedoeld wordt?

Afbeelding
Foto vriend
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Ik vind hem net even te high.
Frans
Lid
Lid

Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Denk dat de foto voldoet aan definitie high key maar ook dat hij niet gemaakt is met high key belichting. Mistvoor mij de daarbij bijbehorende sfeer.

Zie ook: https://zoomacademy.nl/blog/hoe-maak-je ... w-key-foto" onclick="window.open(this.href);return false;
MarcoEOS
Lid
Lid
Contacteer:

Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Eens met Frans. Voor mij is het nu gewoon een te lichte mus.

Wel tof dat je ermee speelt, ik heb het ook weleens geprobeerd maar zonder resultaat.
PetraS
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Mag ik vragen dan Ron waarom je een foto verwijderd als je geen reactie daarop krijgt? Gewoon benieuwd...
Dit is op zich wel grappig, of het heykey is weet ik niet maar lijkt wel wat op een pentekening
Fotosmurf
Lid
Lid
Contacteer:

Mus in high key?

Bericht Geplaatst:

Met mijn voorgangers eens.
Ron62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Thnx! :)

@Frans, klopt hoor, de belichting is wel +1EV, maar ik heb deze in de nabewerking(ook plaatselijk) flink opgelicht, maar wel geprobeerd om de details te behouden, dus als het goed is is het niet overbelicht, ook de achtergrond niet.

@Petra, omdat er niet op de foto was gereageerd wilde ik er wat anders mee proberen en omdat de foto van zichzelf al redelijk licht was moest ik denken aan high key.
Zelf vind ik dat dit soort bewerkingen niet onder "Vogels" vallen en dus wilde ik een nieuw topic openen onder "Experimentele fotografie" en ik vind het een beetje 'forumvervuiling' om van 1 foto 2 topics te openen.
Vandaar dat ik de ander weg gehaald heb en aangezien er niemand op had gereageerd was dit vrij eenvoudig, zonder ook iemand anders z'n reactie weg te hoeven halen.
Als je wilt wil ik de 'originele' foto die in het andere topic stond ook hier er wel bij plaatsen?
PetraS
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ron62 schreef:Thnx! :)
Als je wilt wil ik de 'originele' foto die in het andere topic stond ook hier er wel bij plaatsen?
Nee hoor, daar gaat het mij niet om, ik was gewoon benieuwd naar het waarom :) bedankt voor je uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Experimentele fotografie”