Ik zou wat hulp willen met het kiezen van een flitser. Ik zal aangeven wat ik wil kunnen met het ding en misschien kunnen jullie dan suggesties doen?
1. het moet niet al te duur worden (gewoon leuk amateur prijsje).
2. ik wil hem op mijn camerahuis kunnen monteren en op z'n minst recht om hoog kunnen zetten, maar liefst ook iets naar achteren.
3. ik wil de intensiteid kunnen regelen.
4. ik wil hem los van mijn camera kunnen gebruiken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de ingebouwde flitser als invul flits (heet dat zo?) en de losse flitser als hoofd belichting vanuit een andere richting dan de camera zelf.
Ik heb tot nu toe begrepen dat juist puntje vier misschien wat lastig is met mijn camera (EOS 450D) aangezien er geen zender in zit? Vervolgens kwam ik uit bij posts op andere fora (in het Zweeds) waar ze het hadden over een "slaaf" flitser?? En een soort mini flitsertje voor op de camera die dan voor flitst en zo de externe flitser triggert of zo? Ik snapte er helemaal niets meer van. Ik las ook over eventueel een zender die je op de camera zet, maar die zou 200 euro kosten. Zou de interne flitser niet kunnen voor flitsen en dan de externe flitser triggeren?
Mijn vraag, welke aankoop opties vind jij dat ik eens verder moet bekijken?
Bij voorbaat dank.
Mascha