Hmm. Mensen die op hun telefoon kijken.. is deze tijdsgeest maar visueel on-interessant vind ik, dus de foto moet dan wel 'extra speciaal' zijn. Dat mis ik een beetje. De compositie is wel in orde.
Het streepje op de stoep linksonder zou ik even weghalen.
Voor mij kan een persoon die op een telefoon kijkt ook best een goede foto opleveren, in deze snap ik de toegevoegde waarde niet zo. Waarschijnlijk is het toeval en wilde je de vergelijking van kleuren van de beelden met de ramen laten zien. Dan loopt die man daar gewoon toevallig voor mij.
De kleuren zijn prima maar vind het wel jammer dat het laatste beeld is aangesneden.
Eigenlijk vind ik dit wel een bijzonder boeiende foto hoor.
Door de diagonale werking, de steeds kleiner wordende standbeelden, word je zo naar het einde van het beeld "getrokken". Maar ... dan is er de persoon die net in de tegengestelde richting wandelt die je terug naar het voorplan brengt.
Bijzonder ook is de tegenstelling tussen de houding van het eerste standbeeld (hand tegen het oor) en de wandelaar met zijn smartphone in de hand.
De vele reflecties van de standbeelden in de groene glaswand gemengd met de kale bomen, mooi is dat.
Wat mij betreft : knap werk Richard (en niets aan wijzigen) !