Een liefelijk gezin

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Gert64
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Een liefelijk gezin

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Dit zijn Oxford Sandy and Black varkens, in UK al niet veel voorkomend en zeldzaam in NL. Ik vond ze in Steenbergen. Afgelopen jaar heb ik me toegelegd op allerlei zeldzame rassen te fotograferen. Op dit moment heb ik 12 varkensrassen gefotografeerd.
Camera Model: A7RII
Lens Sony 28mm F2
Shutter Speed: 1/800 sec
F-Number: F2,0
ISO: 200
Compensation: EV -7/10
Henry
Lid
Lid

Een liefelijk gezin

Bericht Geplaatst:

Prachtig! Hier houd ik wel van.
Doet mee eerlijk gezegd denken aan een soortgelijk plaatje wat je hier wel eens eerder hebt laten zien. Ik mijn zoektocht naar dat beeld zag ik dat een groot deel van jouw foto's hier niet meer zichtbaar zijn.
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Een liefelijk gezin

Bericht Geplaatst:

Wat zijn varkens toch een geweldig leuke beesten, mooi vastgelegd :up
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

Een liefelijk gezin

Bericht Geplaatst:

Man oh man wat een moment weer Gert.
fran
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Zo leuk. Mooi dat ze zo lekker loslopen
Matthijs
Lid
Lid

Een liefelijk gezin

Bericht Geplaatst:

Heerlijk beeld Gert!
Ik heb in het verleden ook deze dieren moeten verzorgen. Prachtige beesten zijn het eigenlijk. :)
Harma
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Weer een fantastische!!!!
Ik volg je graag,je hebt een hele speciale manier om dieren e fotograferen.... :up
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Een echte Gert. :chapeau
Gert64
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Harma schreef:Weer een fantastische!!!!
Ik volg je graag,je hebt een hele speciale manier om dieren e fotograferen.... :up

Door een brakke gezondheid en daaruit voortvloeiende slechte conditie zelf zo ontwikkeld...laten de dieren dat nu juist heel prettig vinden dat gesluip van mij... :) Al is er ook best wat voor te zeggen dat ik uitbundig het gedrag en gewoonte van dieren bestudeer. Koeien, varkens, schapen, geiten...en de rassen onderling. Ja, daar zijn grote verschillen. Ik fotografeerde recent nog kamelen bij de enigste kamelenmelkerij van Europa. Fantastische beesten die als ze willen je hoofd kunnen verbrijzelen met hun bek...koeien kunnen je pletten, een beer(mannetjes varken) kan je arm afbijten, een bok of ram kan je een geweldige kopstoot geven. signalen herkennen is dus wel handig... Sommige rundrassen zijn gevaarlijker met een kalf dan bijvoorbeeld een stier... Observeren, lezen, vragen aan de boer/eigenaar. Nooit bang zijn, maar respect tonen, hoe reageert het dier als ik op een gegeven moment weer een stap naar voren zet? Ik heb ahw een paar extra ogen in mijn achterhoofd. Ik hou constant mijn omgeving in de gaten. Ik fotografeer meestal van heel dichtbij, en voor ik zo ver ben gaat daar bewust de nodige tijd aan vooraf. Rust voor iedereen. Ik ben niet bang om vies te worden, kapotte kleding, stinkende camera uitrusting, modder, mest, vruchtwater, nageboorte...ik kom het allemaal tegen...en meestal pas als ik er in kruip/lig/zit... Buiten in de bagger heb ik een waadpak aan. Onder het mom van: Ik moet het niet van mijn snelheid hebben. Dan kan ik werkelijk overal neerploffen voor de beste hoek voor de foto.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”