Bewerkt?: Ja | AI gebruikt?: Nee | Software: Adobe Photoshop
Skogafoss; in de zomermaanden een indrukwekkende waterval. Het water valt een meter of 60 loodrecht naar beneden en vormt in de zomermaanden een muur van water. Uit ervaring weet ik dat dit ook prachtig is om te zien. Tijdens de wintermaanden is de waterval op een andere manier indrukwekkend. Skogafoss ligt langs de ringweg en kan je makkelijk bereiken. Je parkeert de auto en loopt een paar honderd meter en dan ben je er. In de winter is gaat dat nét even anders. De spray die deze waterval heeft is enorm en zorgt ervoor dat de wanden en de grond bedekt zijn met een dikke laag ijs, zeg maar ijzel! Verschillende mensen vergisten zich hierin en vielen hard op de grond. De muur van water is aardig geslonken, nu is vooral de aankleding er omheen welke spreekt tot de verbeelding.
Wat nu wel opvalt is dat het ijs rechts van de waterval knap blauw is en links mooi wit, zal wel schaduw en zo te maken hebben, maar misschien in Photoshop plaatselijk wat aanpassen?
Bedankt, ik weet niet precies wat jullie zien......zal straks die kant beter bekijken.
De rechterkant lig in de schaduw, de vorm van deze kant is half rond. Oplichten zorgt ervoor dat ik een scheidingslijn creëer tussen water en deze kant. Nou das niet echt een verbetering, ik laat het voor wat het is.
Super plaat met een mooie lijn naar de waterval toe. Leuk om je verhalen erbij te lezen.
Ik vind de blauwige schaduw prima, geeft wat meer diepte in het beeld.