Rock

De optredens
Plaats reactie
Desolater
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Rock

Bericht Geplaatst:

Eerste keer dat ik foto's ging maken bij een concert.

Hierbij een aantal foto's, vond het erg lastig om de belichting goed te krijgen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips heel erg welkom :unsure
Omhoog Profiel Website Foto's
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Rock

Bericht Geplaatst:

Ik mis scherpte en je exif. Nr 2 heeft wel iets. Foto 1 kan overal genomen zijn en niet tijdens een concert. Foto 3 had m.i. beter de gitarist in het midden geportretteerd kunnen worden.Foto 4 heeft een toeschouwer links onder in beeld. Ook hier had je beter de zanger kunnen pakken, dan was de emotie beter over gekomen. Alleen geen spetterende platen die opvallen.
Omhoog Profiel Foto's
Ebbot
Lid
Lid

Rock

Bericht Geplaatst:

Ik heb geen kaas gegeten van concertfotografie.
Ik vrees dat dat ook aardig buiten de (makkeleijke) methoden ligt voor mijn toestel. :DD

Maar ik zie wel dat je nog een boel kan met nabewerken.
Ik heb even de vrijheid genomen de eerste foto een beetje te bewerken omdat die mij het meeste aanspreekt.

Afbeelding

Omdat het origineel behoorlijk gecomprimeerd was, miste ik teveel detail in de rook om die mooi erop te laten komen.
Als je het niks vindt haal ik het weer weg.

Ik heb voornamelijk met een boel schuifjes gespeeld.
Contrast omhoog, highlights aangepast, shadow aangepast, etc.

Maar verder: Foto 2 is te onduidelijk, foto 3 is bewegingsonscherp en de zwart-wit bewerking is te zacht gedaan. Foto 4 had beter geweest door meer in te zoomen op de band (minder lampen erboven) en met het hoofd voor je buiten beeld. En wederom was die waarschijnlijk in kleur mooier.
Omhoog Profiel Foto's
momentum60
Lid
Lid

Re: Rock

Bericht Geplaatst:

volg wel het commentaar van hierboven; de bewerking maakt de foto wat indringender....
vind de laatste de beste compositie; de foto kun je met contrast nog sterker maken....
Omhoog Profiel Foto's
flipjetiel44
Lid
Lid

Re: Rock

Bericht Geplaatst:

redelijk geslaagd, maar zoals te zien is aan de bijdrage van Ebbot moeten je foto's wat meer pit hebben. Nu allemaal wat flauwtjes.

vind #4 de beste alleen nog even rechts de arm van de gitarist wegcroppen als je aan het bewerken gaat.

bovendien in het vervolg graag een nummering bij de foto's en de Exif (opname gegevens die je camera gratis en voor niks bij je foto meelevert)

flipje
Omhoog Profiel Foto's
Desolater
Lid
Lid
Contacteer:

Rock

Bericht Geplaatst:

Oke bedankt voor de reacties.

Volgende keer zou ik ze nummeren :)

Niks mis mee hoor met het bewerken van de foto's, ik wil juist graag geholpen worden en zien wat de mogelijkheden zijn :)

Helaas mis je inderdaad veel detail, maar ik heb dat ook niet echt omdat ik in jpeg schiet voor de snelheid.. (heb een canon1000d, als ik in raw schiet is het 1,5 foto p/s..)

Erg bedankt voor de reacties allemaal (y)
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Podium”