Vero

Mensen in alle vormen en maten
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Vero

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Afbeelding
Senna
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Re: Vero

Bericht Geplaatst:

Voor mij weer een goed belichte foto, van weer een prachtig model (waar haal je ze toch vandaan)
De wat saaie en grouwe achtergrond maakt dat het model goed uit de foto komt, enige opmerking die ik heb bij deze foto is dat iets meer grond en iets minder ruimte boven haar hoofd het misschien een nog sterkere foto had gemaakt.

Maar verder weer een prachtplaat met een mooi model, een mooie pose en een mooie locatie :up
Henry
Lid
Lid

Vero

Bericht Geplaatst:

Mooi portret :up
Is het natuurlijk licht van rechts of komt dit licht uit een flitslamp.

Ik heb wel het gevoel alsof de foto ietsje scheef staat. De bovenste rij stenen bewijzen dat de foto wel recht staat, maar de onderste rij stenen bevestigen dat hij scheef staat. Ik snap hier niks van... :S
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Sterke plaat, fijn verlicht werking van licht en schaduwen zorgt voor spanning en diepte en geeft model contouren. Mooie achtergrond die een vlakverdeling in de beeldopbouw verzorgt.

Model heeft een sterke pose, die natuurlijk overkomt, wat ook een compliment waard is.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank u Senna, Henry en Mendel voor de appreciatie voor het model :rof en de foto :up

* ik gebruik nu veelal mijn sb900 met softbox (soms samen met natuurlijk licht, hier niet)

* de muur is echt niet goed recht gemetseld..;daarom laat ik de foto zo staan.
* onderaan was er onverplaatsbare rommel...ik kon niet meer in beeld brengen
PS: ik wou het model sensueel in beeld brengen (maar gekleed)...is het gelukt?
barmsijs
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

zeer mooie foto :up
Ebbot
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Mooie foto! :up

AJL schreef:PS: ik wou het model sensueel in beeld brengen (maar gekleed)...is het gelukt?

Belichting is interessant, pose is goed en redelijk sensueel zoals je dat vroeg, maar ik geloof dat het een onbeschreven regel is dat bij een sensuele foto waarbij het hoofd er op staat, deze een tikje schuin hoort te staan ten opzichte van de lijn van het lichaam. Hangt natuurlijk ook van de pose af. De rest van de houding is echter goed.

Ik ben het met mijzelf echter nog niet eens over de achtergrond.
Aan de ene kant stoort mij het contrast tussen fris wit en groezelig bruin, maar aan de andere kant zit de scheiding wel weer op een interessante plek, bij de benen, een belangerijk punt voor je bedoelde sensualiteit.

Henry schreef:De bovenste rij stenen bewijzen dat de foto wel recht staat, maar de onderste rij stenen bevestigen dat hij scheef staat. Ik snap hier niks van... :S

Ook de bovenste rij stenen staat scheef, net zoals de vloer.
Maar als je dat corrigeert, lijkt het net alsof elk moment het model om kan vallen.
Hermie
Lid
Lid
Contacteer:

Vero

Bericht Geplaatst:

Toch gaan mijn ogen eerst naar de witte muur om vervolgens naar haar te kijken. Ik vind haar er erg geforceerd op staan (haar linker hand, vingers gespreid). Ook haar linker voet mis ik, kan ik niet echt sensueel noemen.

Ik vind de belichting (haar linker kant) te hard en geen duidelijke afscheiding tussen de muur en waar haar arm begint.

Rommel en rotzooi zijn weg te clonen, moet je echt gaan doen omdat meer voorgrond de foto alleen maar meer had doen stijgen...

:proost
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank u voor jullie mening :up

Wel iedereen kan die niet goed vinden;...smaken verschillen.

Regels?.....in de fotografie......zijn geen wetmatigheid
Ebbot
Lid
Lid

Vero

Bericht Geplaatst:

Richtlijn, voorkeur, handigheidje, kennis, whatever. :DD
Senna
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:PS: ik wou het model sensueel in beeld brengen (maar gekleed)...is het gelukt?

Voor mij absoluut :)
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ja Ebbot...ik begrijp je wel......
Hoeveel regels zijn er...hoe dikwijls is ze net overtreden juist mooi
bvb : als de diagonaal van links onder naar rechts boven een regel is...ik heb veel topfoto's gezien die dat overtreden.

Waar ik hier wel jammer vind is dat ze haar hoofd een ietje meer naar het licht had moeten draaien.
Maar het lijkt mij niet catastrofaal hier.
kunstes
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Vero

Bericht Geplaatst:

Vind het weer een erg mooie foto! :up
Over het sensuele snap ik wat je probeert over te brengen, maar lukt het bij mij net niet.
vind de foto iets te hard, sensueel associeer ik eerder met iets zachter (persoonlijk).
de handen, sterke focus van het model naar die plek, en strakke houding tegen de muur suggereren voor mij meer iets (ergs) dat nadert.
er zijn in ieder geval veel verhalen te bedenken bij de foto ;)

groetjes!
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

kunstes schreef:Vind het weer een erg mooie foto! :up
Over het sensuele snap ik wat je probeert over te brengen, maar lukt het bij mij net niet.
vind de foto iets te hard, sensueel associeer ik eerder met iets zachter (persoonlijk).
de handen, sterke focus van het model naar die plek, en strakke houding tegen de muur suggereren voor mij meer iets (ergs) dat nadert.
er zijn in ieder geval veel verhalen te bedenken bij de foto ;)

groetjes!

Leuk van u weer een reactie te lezen...en dan nogeens sterk positief :jump
Het woordenboek zegt ongeveer dit : sensueel = zinnelijkheid en zinnelijkheid kan onder diverse normen uitgelegd worden...één ervan is...=wulpsheid..ook wellustig; wulps

En beantwoord het daaraan wel? :D
Peter
Lid
Lid

Vero

Bericht Geplaatst:

Het missen van de voet is al genoemd.

Verder een mooie plaat :up
FrozenTimes
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:Leuk van u weer een reactie te lezen...en dan nogeens sterk positief :jump
Het woordenboek zegt ongeveer dit : sensueel = zinnelijkheid en zinnelijkheid kan onder diverse normen uitgelegd worden...één ervan is...=wulpsheid..ook wellustig; wulps

En beantwoord het daaraan wel? :D

Voor mij niet.
maar ik denk niet dat dat aan jou ligt, maar eerder aan de gezichtsuitdrukking van het model. Ze kijkt een beetje angstig vind ik. In ieder geval zeker niet sensueel.

Belichting had iets minder had gemogen aan de rechterzijde, maar dit is met een multiply layer en een layer mask makkelijk te corrigeren. Vind het een prima foto!
Ik ga volgende week mijn eerste modellen shoot doen, en ik hoop dat ze er zo uit komen te zien :up!
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Shooter : ge kunt naakt ook een agressieve houding aannemen....moet die daarom zwoel kijken?
FrozenTimes
Lid
Lid

Vero

Bericht Geplaatst:

Je bent het niet gauw eens met iemand he? :D

Naakt hoeft ook helemaal niet sensueel te zijn. Het kan wel, maar het hoeft niet.
Denk maar aan aan vrouw die huilend in elkaar gedoken zit in een hoekje. Ook al zou ze naakt zijn, het is zeker niet sensueel.

En zwoel is voor mij weer net een stapje verder dan sensueel ;)
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

1000.000 mensen hebben 1.000.000 visies....en als 1.000.0000 met elkaar praten komen er 2.000.000 visies uit :rof
flipjetiel44
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

ik zal wel weer het buitenbeentje zijn, maar ik kan de opname nu niet direct een topper vinden.

Vind de pose wat gekunsteld met het been tegen de muur, ook de kijkrichting kan mij niet bekoren.
En sensueel nee, eerder wat angstig door het wegkijken en de handen gespreid tegen de muur, geeft bij mij de indruk van hoe kom ik hier veilig weg. :D

maar misschien vinden sommige mensen dit ook sensueel :angel
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”