update: op advies van Muse wat gloed toegevoegd en meer contrast

woehoew! toch nog het origineel gevonden!!! wel nabewerkt. minder licht in de achtergrond. Beter?

exif:
f3.1
sluiter 1/85
iso 400
brandpunt 5mm

Muse schreef:Ik denk om de foto somber te maken, dat je dan ook de achtergrond qua belichting wat moet tegenhouden. Je kan iets het contrast opschroeven en daarnaast wat "glow' erbij om een lekker maandagochtend gevoel te krijgen bij de foto

Lein schreef:Muse schreef:Ik denk om de foto somber te maken, dat je dan ook de achtergrond qua belichting wat moet tegenhouden. Je kan iets het contrast opschroeven en daarnaast wat "glow' erbij om een lekker maandagochtend gevoel te krijgen bij de foto
das wel n idee ja!
Tony, ik weet helaas niet meer wat mijn Iso was op die dag, 4 weken geleden
update: gloed toegevoegd en contrast ietsje opgehaald. Is dit wat je bedoeld Muse?

Muse schreef:Lein schreef:Muse schreef:Ik denk om de foto somber te maken, dat je dan ook de achtergrond qua belichting wat moet tegenhouden. Je kan iets het contrast opschroeven en daarnaast wat "glow' erbij om een lekker maandagochtend gevoel te krijgen bij de foto
das wel n idee ja!
update: gloed toegevoegd en contrast ietsje opgehaald. Is dit wat je bedoeld Muse?
Ik persoonlijk hou hier wel van, alleen de achtergrond leidt nog te veel af, nog steeds te licht (lichter zelfs volgens mij). Moet met een masker toch wel iets aan te sleutelen zijn.
P.S. Over je iso, kan je niet op je originele foto kijken naar je exif?

Lein schreef:Muse schreef:Lein schreef:Muse schreef:Ik denk om de foto somber te maken, dat je dan ook de achtergrond qua belichting wat moet tegenhouden. Je kan iets het contrast opschroeven en daarnaast wat "glow' erbij om een lekker maandagochtend gevoel te krijgen bij de foto
das wel n idee ja!
Ik persoonlijk hou hier wel van, alleen de achtergrond leidt nog te veel af, nog steeds te licht (lichter zelfs volgens mij). Moet met een masker toch wel iets aan te sleutelen zijn.
P.S. Over je iso, kan je niet op je originele foto kijken naar je exif?
dat zou kunnen ja. alleen heb ik met opslaan van de bewerking die ik 4 weken geleden probeerde, het origineel overschreven...beginnersfout(je)
bedoel je met de achtergrond het bos of de paddenstoelen op de achtergrond?
b

Lein schreef:pfff ik vind het niet makkelijk om die wat donkerder te maken zonder dat het er erg bewerkt uit gaat zien. any tips?