Nikon D7000 of Canon EOS 7D

Plaats reactie
momentum60
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Nikon D7000 of Canon EOS 7D

Bericht Geplaatst:

Volgens mij kun je beter een goedkopere body nemen en een goed lens..... om mee te beginnen.

http://youtu.be/OYif6YYVlAw

http://youtu.be/hk5IMmEDWH4
Gaston
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Hallo

Dat is erg moeilijk. Misschien dat dit helpt te kiezen : http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos7d&products=nikon_d7000

Ikzelf heb een Nikon en ben dus bevooroordeeld, maar wel erg tevreden.
De opmerking investeer in goed glas is wel erg goed. Dat heb ik ook gedaan en is opmerkelijk.

Succes met je beslissing

Gaston
martijn1
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

de 7d is een camera waar je mee moet leren omgaan, en dan met name richting de hogere iso waarden en de zichtbaarheid daarvan (juiste belichtingstechniek)..dit is wat ik vaak tegenkom in het veld en op forums, zeker wel een goede camera..
de d7000 moet het zeer goed doen en word alom hoog gewaardeerd..
uiteindelijk is glaswerk van groter belang maar snap ook jou manier van willen te werk gaan..
mischien budget iets op rekken en de 18-105 vergeten en gaan voor een 2dehands sigma 70-200 2.8..
of anders geduld hebben want die lens zal gauw verdwijnen (18-105) :D
momentum60
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Zit zelf ook wel eens te twijfelen maar mi kun je toch beter gaan voor beter glaswerk omdat het uiteindelijk toch je eindresultaat bepaald.
Wat heb je aan een dure body met een goedkope lens. Zit je een paar jaar onder de maat te werken met je "professionele" body en ga je alsnog over op de dure lens. Misschien blijft het kostenplaatje hetzelfde, dus in dat opzicht lood om oud ijzer, maar je werk blijft jaren achterlopen op je niveau... :dk
Hetzelfde geld voor muziek: waarom een stereo instalatie van 10000 euro en dan boxen van 100 euro....
Maar goed, dat is mijn opinie.
Canon/Nikon....,breek ze de bek hier niet open.... :rof
PS: je onderschat de mogelijkheden van een draaischermpje.....
Ron62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Soms is een draaibaar schermpje toch wel handig....op m'n Sony A55 zit er ook één. ;)

Maar als je vriend al een Nikon heeft en misschien wel een paar leuke lenzen dan zou ik ook voor een Nikon gaan, das altijd makkelijk met lenzen die je van elkaar kunt gebruiken.
Nikon, Canon......ik denk dat 't allemaal niet zoveel uitmaakt, zijn beide goeie camera's en de één blinkt weer wat meer in op 't ene punt uit en de ander weer op een ander punt.
Het voordeel van Canon wat ik dan zo hier en daar lees is dat er meer lenzen van te krijgen zijn, een uitgebreider aanbod zeg maar en ook 2e hands staat er wat meer van te koop.

Maar zoals de rest al zegt is goed glas belangrijker dan een camera en goed glas blijft ook z'n waarde houden, terwijl een camera na een paar jaar bijna niks meer waard is, omdat er dan alweer nieuwere en betere modellen op de markt zijn.
Inoordhof
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Heb je niet je keuze al gemaakt? :D Of bedoelde je hiermee niet incl de 7d:

Pianopoes schreef:Ook kijken welke het lekkerste in de hand ligt heb ik ook inderdaad gedaan, voor mij viel daarom de Canon EOS 550D al af, omdat de Nikon D7000 het fijnst lag. Verder vielen andere modellen van Canon EOS serie ook af, omdat ik zo'n draai lcd schermpje echt niet wil.
Wendy
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De Canon natuurlijk! :DD

(Kom maar op, Henry)
momentum60
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mijn sony r1 heeft ook een draaibaar scherpje en "I can boldly go where nobody has gone before....." :angel :P
Niels
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dit gaat lijden tot teleurstellingen.. een 18-105?? ik ken dit objectief niet maar.. maar kan je zonder het te kennen vertellen dat het weinig voor steld..
Wat je nu gaat doen is in een mercedes een fiat moter leggen.. dan rijdt die mercedes voor geen meter.. Andersom een een merceds motor in een fiat is een veel betere keuze..

Tussen de 550D en de 7D zit nog een 60D.. Ga nu niet mensen tegen spreken die al jaren een camera hebben. Omdat de 7D al een tijdje mee gaat wordt die binnen een jaar vervangen, dan is die niks meer waard.. Maar goed je koopt het niet om het te verkopen. Wat het punt is van een camera die gaan een X aantal jaar mee.. afhankelijk van je gebruik ergens tussen de 2 en de 7 jaar. een objectief gaat veel langer mee..

Kies dus geen 7D als je er een k*t lens op zet. Dan haal je daar net zulke slechte foto's mee als met een 550D en die zelf lens. Overigens is de 550D een zeer complete camera die nog maar weinig onderdoet voor de 7D, hooguit in snufjes waar je de komende 5 jaar toch niet aan toe bent..

Mijn idee zou zijn kies een 60D met een goed objectief, van degelijke kwaliteit.. Je gaat alle standaard beginners onderwerpen fotograferen.. Dus als student adviseer ik je een 1100D voor deze onderwerpen..
Doe je er een kitlens bij dan kun je nachtfotografie en concert fotografie wel vergeten.. om het even welke body je neemt..

De body doet niet zoveel meer dan het licht omzetten tot een foto. Hoe dat licht binnen komt wordt bepaalt door de lens.. Een goede lens maakt het verschil.. Je kunt prima jaren vooruit met een simpele camera, maar niet met een objectief.. Wat je nu gaat doen is echt DOM.. je gaat nu een camera kopen die over 7 jaar op is, maar dan heb je je 7 lopen irriteren aan slechte foto's omdat je een slecht objectief hebt.. Als jij niet binnen de kortste keren een andere camera of lens wilt.. Moet je juist kiezen voor ene goedkopere camera en een beter objectief. kijk naar een 550D of een 60D met een 24-105 F4 Dan zit je met een goede set waar je de komende 7 jaar helemaal mee klaar bent.. Dan kun je over 7 jaar altijd nog de 7dmk3 kopen..

Vergeet niet dat er ook nog geheugenkaarten en een tas bijmoet. Met je keuzes ook een externe flitser en een statief.. met nacht en concert fotografie heb je die nodig.
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Pianopoes schreef:Als je een leest wat er eerst is verteld kun je betere commentaren plaatsen.
:shock

ook :welkom een vriendelijke reactie op de moeite die men neemt om te reageren
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

egomaatje xxl keuze voor merk is voornamelijk subjectief en emotioneel.

al of niet draaischermpje is kulargument.

meestal gebruik je de optische zoeker

als je op je buik ligt voor een paddo zul je je keuze betreuren en misschien wel een hoekzoeker willen.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik sluit me bij de reactie van Frans aan. Ook sluit ik me aan bij de velen die pleiten voor een betere lens en een mindere body, maar.... de keuze is uiteindelijk aan jou :)

... en natuurlijk zou ik voor een Nikon kiezen (goed geraden van Wendy :D ), maar ik zie hier soms (...) :P ook wel mooie foto's gemaakt met een Canon.

Het voorstel om gewoon de beide camera's eens in een willekeurige winkel vast te houden is nog niet zo'n slechte tip.
Miezjell
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Als ik dit draadje zo even snel door lees heb je je keuze al gemaakt, alleen wil je het nog van iemand bevestigd krijgen.

Zoals al gezegd; allebei de camera's zijn prima en gaan je de komende jaren nog veel plezier brengen. D7000, uitstekende keuze! 7D, uitstekende keuze!

Mijn advies is ga voor de D7000 body only en gebruik de lens van je vriend om te kijken wat je leuk vind. Gebruik dan het geld dat je bespaard hebt voor een eigen kit lens om daarna een GOED stuk glas te kopen. Het glas maakt je foto, niet je body (om de fotograaf maar even weg te laten).
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”