Boomkikker

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
RoquiRocks
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Boomkikker

Bericht Geplaatst:

Een van veel foto's die ik maakte van deze kleine kleurige kikker die in de braamstruiken woont.

Afbeelding

1/1600 ; iso 800 ; F5 ; 100mm macro
Henry
Lid
Lid

Boomkikker

Bericht Geplaatst:

Mooi :up
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Boomkikker

Bericht Geplaatst:

die staat er netjes op :up het harde licht is jammer, ook zijn de bewerkingsrandjes niet mooi :blush
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Kikkertje staat er netjes scherp op en ondanks het harde licht heb je niet veel overbelichting. :up

Het harde licht is in PS nog wel wat te dimmen, maar krijg dan wel rare vlekken te zien in de achtergrond, wat denk mede komt omdat het bestand niet echt groot is[176 kB].
Volg ook Tony wat betreft de lichte randjes zo hier en daar. ;)
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Prachtig diertje, de rest is al gezegd. Gr. Hans.
jan62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Kikker staat er mooi op :up,de bewerking vind ik jammer van de foto.donkere vlek links boven vind ik ook storend,kleuren zijn wel mooi.
Gr Jan
RoquiRocks
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank voor jullie reacties.
Ik had echt niet het gevoel dat dit een topfoto is. Ik was met name benieuwd naar de reacties op de rand rond de kikker ( zijn dat de "bewerkingsrandjes"?), waar ik helemaal niets aan gedaan heb!

Er zijn enkele vraagtekens voor mij:
@Tony: bewerkingsrandjes? deze stonden al op het origineel en ik was benieuwd wat er over gezegd zou worden
@Ron: 176 kb ?? Volgens mij 3,13Mb : originele bestand werd iets gecropt naar 5046x3366. Dit werd tbv. PD omgezet naar TIFF 900x600. Meer niet.
@Jan:de donkere vlek is niets anders dan de rand van het blad met een ander blad daarachter.Ik heb dat verkleind, maar ik vind het eigenlijk mooier dan egaal groen.Het geeft wat diepte.

Graag verdere reacties !
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Hoi Peter,

De bewerkingsrandjes zie je bijvoorbeeld aan de onderkant van de tak en bij sommige doornen.....de wat lichte randjes die je daar ziet.
Met klein bestand bedoel ik dus het bestand dat hier op Photodrome staat, je verkleinde bestand dus, deze is maar 176kB, terwijl het eigenlijk minimaal 300kB zou moeten zijn.
Ergens gaat er bij jou iets niet goed tijdens het opslaan van je foto denk ik, zelf sla ik ze altijd zo groot mogelijk op.
De kwaliteit van een foto gaat achteruit als je 'm kleiner opslaat en zeker met bewerkingen achteraf kun je dat dan zien. ;)
jan62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

RoquiRocks schreef:Dank voor jullie reacties.
Ik had echt niet het gevoel dat dit een topfoto is. Ik was met name benieuwd naar de reacties op de rand rond de kikker ( zijn dat de "bewerkingsrandjes"?), waar ik helemaal niets aan gedaan heb!

Er zijn enkele vraagtekens voor mij:
@Tony: bewerkingsrandjes? deze stonden al op het origineel en ik was benieuwd wat er over gezegd zou worden
@Ron: 176 kb ?? Volgens mij 3,13Mb : originele bestand werd iets gecropt naar 5046x3366. Dit werd tbv. PD omgezet naar TIFF 900x600. Meer niet.
@Jan:de donkere vlek is niets anders dan de rand van het blad met een ander blad daarachter.Ik heb dat verkleind, maar ik vind het eigenlijk mooier dan egaal groen.Het geeft wat diepte.

Graag verdere reacties !

Hoi Peter! als je hem nou eens wat minder cropt?ik vind de randjes om de kikker vreemd als ze al voorkomen in het originele bestand :wacko ,het lijkt beweging onscherpte,maar dat kan bijna niet wat belichting betreft 1/1600. het lijkt of je m in lagen bewerkt hebt :) en wat vergeten bent.misschien instellingen eens na kijken.
Erik Symoens
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooie opname..... :good2 :good2
toch ook met de vorige comments.... ;)
martin61
Lid