Amer. torenvalk1 + Caracara + Schreeuwuil

Behalve vogels en insecten
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Amer. torenvalk1 + Caracara + Schreeuwuil

Bericht Geplaatst:

Dank u voor de vakkundige toelichting allen maar....
* ik heb een softbox...die neem ik mee als ik portretfotografie ga doen...niet voor roofvogels...dat is voor de fun
* Bij foto 1 en 2 : waren de vogels zo; de valk die was aan het slapen toen ik aan kwam (vet gevoederd) en zonder dat ik een foto maakte deed hij af en toe zijn ogen open en dicht...en toen ik de foto nam zonder flits idem dito; en toen ik flitste met een pvc-zak over de flits = idem dito.
DUS : de flits deerde hem niet. Trouwens die zat in de schaduw van een boom op een zonnige dag en om geen saaie verlichting te krijgen heb ik SOMS ingeflitst.
* Ik merk dat sommige op het forum veel onderlegd zijn; en andere minder onderlegd. MAAR....................
1) niets is verboden als het niet schadelijk is voor het een of het ander
2) een bloem plukken in een houder steken en fotograferen mag dat????...sommige zeggen van niet...andere zeggen ik doe het toch want volgend jaar komt er toch een nieuwe bloem.
3) een paddestoel plukken en in een mooi decor zetten en fotograferen mag dat?...voor sommige wel voor andere niet.
Een eindeloze discussie !!!!!!!!

Tot slot.
* Ik leer bij van de opmerkingen, maar ik ga mij dat niet meer aantrekken...sommige interpreteren commentaar als WETMATIGHEDEN......Ik niet....niet meer althans.
In de fotografie is weinig wetmatigheid.
Experimeteer, maak foto's en zoek hoe ge mooie foto's kunt bekomen....als ge maar geen nadeel of schade aan brengt. (aan planten, dieren of mensen)

Have Fun !!!
duckie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Amer. torenvalk1 + Caracara + Schreeuwuil

Bericht Geplaatst:

Eens
wwestendorp
Lid
Lid