jeroenk schreef:Savatage schreef:jeroenk schreef:Blijft in ieder geval stilzitten zo
Mooi en leuk shot..!
Nou niet echt Jeroen . 5 tellen en dan was die er weer uit.
Had je niet wat zeep op de vaas gesmeerd dan?

Nieks schreef:Super mooie plaat, zou zo als ansichtkaart uitgegeven kunnen worden
Mag ik vragen op welke manier deze is omgezet naar zw/w? ziet er super uit.
@jeroenk ach gos...
. Ik doe het altijd in Lightroom het omzetten naar z/w . Daar haal ik de kleur eruit bij Saturation/ kleurverzadiging is dat denk ik in Nederlands (ik heb eeb engelse versie) En dan ga ik wat zitten schuiven met de Darks en de Highlights ( de donkere delen en de hooglichten ) en ja dat is dan een kwestie van smaak en gevoel hoever je dat doet .
.
. En mischien denk ik dat over een paar jaar ook wel weer van deze omzeting . Is gewoon een proces waar je elke dag weer wat anders bijleerd .
.

Henry schreef:Mooie plaat
Misschien nog iets mooier te maken door er een studio opname van te maken, dus met een egale achtergrond
dan moet je wel een studio hebben
.
.

Savatage schreef:Henry schreef:Mooie plaat. Misschien nog iets mooier te maken door er een studio opname van te maken, dus met een egale achtergrond
Ook mooi maar dan moet je wel een studio hebben. Ik heb al die hulpmiddelen niet Henry . En om het zo te bewerken daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Wolves fotografie schreef:Je zou zonder veel geld uit te geven een buitenstudio kunnen maken. Voor kittens en andere "kleine" onderwerpen is dat erg eenvoudig. Je neemt twee planken hout en timmert deze aan elkaar in een hoek van 90 graden. De ene plank is je ondergrond de andere is je achtergrond. Vervolgens neem je een vel papier dat vrij groot is. Dat plak je aan de bovenkant van je achtergrondplank vast en je laat het doorlopen op je ondergrond plank en plakt het daar ook vast aan het uiteinde. Belangrijk is het dat je zorgt dat het papier met een glooiende overgang (rond lopend) van achtergrond naar ondergrond gaat (maak er dus geen vouw in!). Zet je dit buiten neer kun je gewoon met natuurlijk licht fotograferen, maar door de effen onder en achtergrond krijg je toch het idee van "echte" studiofoto's. Ben je handig in klussen dan kun je schroeven i.p.v. timmeren (dan kun je het om op te bergen uit elkaar halen) of er scharnieren in maken.
. Maar voor mij veel te veel werk haha .Henry schreef:Savatage schreef:Henry schreef:Mooie plaat. Misschien nog iets mooier te maken door er een studio opname van te maken, dus met een egale achtergrond
Ook mooi maar dan moet je wel een studio hebben. Ik heb al die hulpmiddelen niet Henry . En om het zo te bewerken daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.
Ach studio.... een lakentje strak neerleggen, vaas met kat er op, met (ander) lakentje een achtergrondje maken, flitser of lampje op achtergrondje (om hem lekker licht te maken)......