Reko schreef:Op uw kop staan heeft het zelfde effect al de wereld omdraaien...... daar lijk je je niet ongemakkelijk bij te voelen....
haha

Leejora schreef:Ach, een foto kan fototechnisch meer dan perfect zijn, maar als het onprettig of saai of naar is om er naar te kijken, heb je helemaal niets aan de techniek die je beheerst.
Ik hou het er dan maar op dat ik liever wat gebrek aan kennis heb.

) dus daar zal het niet aan liggen. Ik zie het dan ook als een expiriment...die imho nog niet echt geslaagd is. Was het licht hier beter gescheiden qua kleur had dit al een veel beter resultaat opgelevert...nu ga ik niet mee in de illusie.

Mendel schreef:Bewerking doet het model en de foto veel meer recht aan, zo is mijn smaak binnen dit topic geevolueerd.
Er is nog hoop voor mij...

En ook dan zal de professional bewust/of onbewust smaak mee laten spelen. Dat daar een groot verschil in zit ben ik met je eens
(niet leek of prof., maar een beoordeling op smaak en op technisch vlak)...maar laat jezelf ook niet teveel kennen he
Uiteindelijk gaat het om de richting die jij wil volgen 

AJL schreef:Jeroen, dat is een heel goede technische beoordeling van de foto (dank u) ; maar Leejora zijn/haar laatste opmerking geeft mij meer de indruk dat hij/zij op smaak beoordeelt net als een leek; ik denk dat het passender is om als fotograaf te beoordelen (op smaak beoordelen doe je beter door het uitdrukkelijk te vermelden vind ik)

AJL schreef:Dank u voor jullie mening
Bernadette...uw bewerking is iets beter., maar inderdaad op de linkse kant is haar arm nog rood gekleurd. Blijkbaar stond de flits niet ver genoeg naar achteren.
De foto is met mijn vorige (oude ) d70s gemaakt;