AJL schreef:Wel...tot nu toe is Moontjuh met een duidelijker en sterker argument naar voren gekomen
Ge moet dat in ruimer context zien : (1) is het sterk contrasterend? (2) stoort het de inhoud van de foto?
Volgens mij moet meer aan zoiets denken.
Nagtie : uw argument dat ge perfectie moet nastreven....dan krijgt gij zeker een hartinfarct als iemand komt zeggen dat hij de puistjes laat zitten om het model zo is?

AJL in eerste instantie stoort het mij niet, maar goed ik zou het wel proberen als ik het wel zag, met mijn beperkte mogelijkheden op photoshop gebied, geef ik het snel op.
Ik zou puistjes niet snel laten zitten, moedervlekjes laat ik vaak wel zitten, ik heb het bij 1 shoot weggehaald, dat kwam omdat het model aangaf dat ze hem toen ik het ging bewerken in het echt ook weg had laten halen. Ik dacht dat de perfectie fotografisch was! ik had de context in die opmerking verkeerd begrepen. Persoonlijk streef ik in mijn handelen altijd naar perfectie, niet halstarrig of dwangmatig, maar het zou fijn als ik in de buurt hiervan kan komen.