Ook maar eens een paddo.+update ZONDER spinnetje

Bloemen, planten e.d.
Wim
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Ook maar eens een paddo.+update ZONDER spinnetje

Bericht Geplaatst:

wat grasjes weghalen doe ik ook hoor maar de foto die mingus laat zien.
daar heb je een bosmaaier voor nodig.
daar zit je een uur teknipppen en dan wordt het nog niks.
en dan kan de voorgrond wat opvullen met blaadjes of mos.
jans pierre
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re: Ook maar eens een paddo.+update ZONDER spinnetje

Bericht Geplaatst:

zeer mooie foto,s
maar ik ga toch voor nr 2

groetjes pierre
AmyLee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Ik ben ook niet zo'n liefhebber van alle onregelmatigheden wegknippen of wegplukken...laatst wilde ik een blaadje van een hoedje van een paddo wegplukken...gelijk een beschadiging. Nu laat ik het gewoon zitten...lekker natuurlijk :D

Maar: je update kijkt veel fijner...dof is prima...voor mij hoeft het steeltje niet scherp, ik vind dat als je dat ook scherp wilt hebben, je net zo goed een compactje mee kunt nemen :dk
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

AmyLee schreef:...voor mij hoeft het steeltje niet scherp, ik vind dat als je dat ook scherp wilt hebben, je net zo goed een compactje mee kunt nemen :dk

Uhh geloof niet dat ik hem helemaal begrijp en wat is er mis met een compactje? :dk
AmyLee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Gotchas schreef:
AmyLee schreef:...voor mij hoeft het steeltje niet scherp, ik vind dat als je dat ook scherp wilt hebben, je net zo goed een compactje mee kunt nemen :dk

Uhh geloof niet dat ik hem helemaal begrijp en wat is er mis met een compactje? :dk

Mijn idee (en toch ook ervaring :angel ) is dat als je het stammetje ook scherp wilt, je toch best een hoog diafragmagetal moet gebruiken. Met als grote nadeel, dat dan misschien de paddo wel helemaal scherp is, maar ook de achtergrond veel meer aanwezig is dan je zou willen.
Het grote voordeel boven een compactcamera waarmee je alles haarscherp op de foto kunt krijgen, is dat de SLR nuance verschillen kan maken in scherptediepte en dat is nu net zo mooi.
(maar Wendy....dit hoef ik JOU toch allemaal niet uit te leggen :D )
Julia-V
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik ben ook geen echte voorstander van alles wegknippen bederft meestal de sfeer die ik bij een paddo vind horen.
Net zoals een goede scherpte diepte deze is ook heel erg belangrijk kan de foto maken of breken bij de sfeer van een goede paddo foto.

gr julia.v

OOk iedereen nog erg bedankt voor de fijne reacties op miijn eerste paddo plaatje van dit seizoen. :)
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

AmyLee schreef:
Gotchas schreef:

Mijn idee (en toch ook ervaring :angel ) is dat als je het stammetje ook scherp wilt, je toch best een hoog diafragmagetal moet gebruiken. Met als grote nadeel, dat dan misschien de paddo wel helemaal scherp is, maar ook de achtergrond veel meer aanwezig is dan je zou willen.
Het grote voordeel boven een compactcamera waarmee je alles haarscherp op de foto kunt krijgen, is dat de SLR nuance verschillen kan maken in scherptediepte en dat is nu net zo mooi.
(maar Wendy....dit hoef ik JOU toch allemaal niet uit te leggen :D )

Dat klopt, maar het vergroten van de scherptediepte hoeft niet alleen met het diafragma. Je kunt ook gewoon je afstand tot het onderwerp vergroten en dat is wat ik zou doen. Dan behoud je dus wel die heerlijke vage achtergrond en krijg je het steeltje er gratis scherp bij ;)
Plaats reactie

Terug naar “Flora”