Eerste voorbeeld met Adobe CC
On topic , misschien een slot erop.
- Frans
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
eerlijk gezegd denk ik dat de doorsnee gebruiker prima uit de voeten kan met de inmiddels gratis vrijgegeven versie CS2 dacht ik uit mijn hoofd.
Met de juiste technieken en vaardigheden m.b.t. selecties, blending en maskers bereik je resultaten die in hogere versies weliswaar eenvoudiger maar niet per definitie beter zijn te bereiken.
Met de juiste technieken en vaardigheden m.b.t. selecties, blending en maskers bereik je resultaten die in hogere versies weliswaar eenvoudiger maar niet per definitie beter zijn te bereiken.
- Bas
- Lid

Exact
Wanneer je erg goed uit de voeten kan met CS6 bij wijze van spreken, hebben wekelijkse updates zin omdat dingen eenvoudiger (kunnen) worden. Niet omdat het betere resultaten opleverd.
- ArtenCo
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Frans schreef:in camera raw kun je op verschillende manieren een opname openen door alt + open en shift +open.
een van beide geeft een smart object. dat kun je weer kopieren als smart object. je hebt dan 2 lagen in csx die je afzonderlijk en steeds opnieuw kunt instellen in camera raw.
Volg met interesse dit topic en pik eruit wat mij prikkelt. Nu lees ik dit van Frans en ben ik het gaan proberen. Maar het maken van een smart object snap ik inmiddels. Alleen hoe dan verder? De bewerkingen van de afzonderlijke lagen lijken zich niet te matchen. Doe ik iets verkeerds? Waar haal ik hier meer informatie over....
Vraag ik mij af Adobe is toch niet gek, is er geen verschil tussen cs2 en cs6 ?Bas schreef:ExactNiet omdat het betere resultaten opleverd.
Laat ik nogmaals duidelijk zijn, ik gaf alleen maar een voorbeeld.
Niet om Adobe te promoten of te veroordelen.
Gooi dit topic maar op slot wat mij betreft.
Waarom op slot? Het is toch een forum?
Ik denk dat de meeste verschillen vooral in Adobe Camera Raw zitten.
De nieuwere camera's worden niet ondersteund in CS2.
Op slot of niet op slot ?...bjornc schreef:Waarom op slot? Het is toch een forum?
Ik geloof dat het iets te simpel is het verschil tussen cs2en cs6.
Ik beschouw deze discussie voor mij als gesloten.
No problems 
- Frans
- Lid

had het over de doorsnee gebruiker.
voor de ervaren en professionele gebruiker zijn de verschillen bij elke nieuwe versie natuurlijk voldoende groot om up te graden.
wekelijkse updates zijn in mijn ogen een verkooptruc.
voor de ervaren en professionele gebruiker zijn de verschillen bij elke nieuwe versie natuurlijk voldoende groot om up te graden.
wekelijkse updates zijn in mijn ogen een verkooptruc.
Doorsnee gebruiker zal wel gebruik maken van ACR lijkt me.
En als je een enigszins moderne camera hebt dan kan CS2 deze niet openen.
En als je een enigszins moderne camera hebt dan kan CS2 deze niet openen.
Iedereen bedankt voor de reacties