Dankjulliewel!
@Julia: indedaad helemaal mijn ding. Moest even zoeken maar de combi studio met dit is echt helemaal super.
@Artenco: Ik heb nog even na zitten denken over wat je schreef. Jij bent ook altijd met snelheid bezig en ik wed vanmorgen wakker met het scherpstellen in mijn achterhoofd.
Ik heb maar 11 scherpstelpunten op de camera. En ik gebruik ze nooit allemaal tegelijk en het verschuiven doe ik eigenlijk ook nooit. Te veel handelingen. Ik kijk wel van te voren waar ik het mooiste punt verwacht. Maar je weet nooit wat er gebeurd, soms wijken ze toch uit, gaan ze tegen elkaar aan lopen of wat ook. En wat ik erg lastig vind, is dat de nephaas die voorgetrokken wordt door een catrol precies voor ze zit. En die is vrij groot. Ik moet dus wachten tot ie voorbij is voor ik kan gaan scherpstellen. De intense blik van de hond is op die haas gericht. Ik sta graag in een bocht. Dat is een kort stuk. Het stel rent vaak ik een kluitje naar de finisch en komt schuin door die bocht vliegen. Soms vraag ik me wel eens af waarom ik het me zo moeilijk maak hoor.

Het antwoord is dat ik gewoon een bepaalde plaat in gedachten heb, een bepaalde stijl wil neerzetten.
Mijn valkuil is dat ik zo gefocust ben op de beauty van het rennen en de hond dat ik te laat afdruk. Of te statisch blijf staan.